Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52520
Título
The application of cultural elements of modern times on the evolution and development of the methodology in second language teaching
Autor
Director o Tutor
Año del Documento
2021
Titulación
Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Abstract
In the development of this end-of-course work, we are going to reflect how the current
modern era in which we live affects the teaching of foreign languages at different levels.
The aim is to provide a point of view in which the technological resources available are
adapted to educational methodologies, in such a way that these resources are used as useful
as possible so that the teaching and learning process is optimized and education is given
added value to improve its quality. The subject will be dealt with from a critical
perspective, as it is unavoidable to see not only the advantages but also the disadvantages
of the use of technologies in teaching, and to consider whether it is worth using these tools
and which ones, while also analyzing if the use of digital elements has been ideal up to
now. The educational proposal associated with this paper attempts to exemplify one of the
many ways of using these resources for foreign language teaching, in this specific case
English. En el desarrollo de este trabajo de fin de grado se va a tratar de reflejar cómo la época
moderna actual en la que vivimos afecta a la clase de enseñanza de lengua extranjera a
diferentes niveles. Se trata de dar un punto de vista en el que los recursos tecnológicos
disponibles se adapten a las metodologías educativas, de tal forma que se aprovechen estos
recursos lo máximo posible para que se optimice el proceso de enseñanza y aprendizaje, y
se le de a la educación un valor agregado para mejorar su calidad. Se va a tratar el tema
desde una perspectiva crítica, pues no sólo hay que ver las ventajas sino los inconvenientes
del uso de las tecnologías en la enseñanza, y valorar si vale la pena el uso de estas
herramientas y cuáles, a la vez que se analiza si el uso de elementos digitales hasta ahora
ha sido el idóneo. La propuesta educativa asociada a este paper trata de ejemplificar una de
las muchas maneras de contar con esos recursos para la enseñanza del idioma extranjero,
en este caso concreto inglés.
Materias Unesco
5701.11 Enseñanza de Lenguas
Palabras Clave
Technology
Innovation
Methodology
Second language
Contemporary times
Digital resources
Tecnología
Innovación
Metodología
Segunda lengua
Tiempos modernos
Recursos digitales
Idioma
eng
Derechos
openAccess
Collections
- Trabajos Fin de Máster UVa [6621]
Files in this item
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional