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dc.contributor.advisorGonzález-Cascos Jiménez, Elena es
dc.contributor.authorTomas Vázquez, Cecilia Judith
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2022-03-21T12:30:37Z
dc.date.available2022-03-21T12:30:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/52560
dc.description.abstractCommunication is the basis of our daily life. We are constantly communicating, either with others or with ourselves. Therefore, even if we are used to communicating, it is necessary to put it into practice in different contexts, and even in different languages. Although the four main skills (oral and written production and reception) are taught in English in secondary education, sometimes they are not taught in real contexts. Therefore, students end up sounding robotic, using a language that does not sound natural when communicating. To solve this problem, this paper proposes to introduce literature as a source for students to have a topic to discuss and learn about – literary texts are used as a basis to propose activities, following different methodologies, in which students have the opportunity to practice these said skills in real contexts, which will ultimately improve their communication competence in the English language. If well applied, the advantages are several: students develop a taste for reading, their exposure to real language is increased, and they find it more engaging than traditional activities.es
dc.description.abstractLa comunicación es la base de nuestra vida diaria. Estamos comunicándonos constantemente, ya sea con otros o con nosotros mismos. Por eso, aunque estemos acostumbrados a comunicarnos, es necesario ponerlo en práctica en diferentes contextos, e incluso en diferentes idiomas. A pesar de que en la Educación Secundaria se enseñan las cuatro principales destrezas en inglés (producción y recepción oral y escrita), en ocasiones no se hace dentro de contextos reales. Por lo tanto, los alumnos acaban sonando robóticos, utilizando un idioma que no suena natural a la hora de comunicarse. Para solventar este problema, este ensayo propone introducir la literatura como una fuente para que los alumnos tengan un tema sobre el que discutir y aprender – se utilizan textos literarios como base para proponer actividades, que siguen distintas metodologías, en las que los alumnos tengan la oportunidad de practicar dichas destrezas en contextos reales, lo que acabará mejorando su competencia comunicativa en inglés. Si esto se aplica bien, las ventajas son varias: los alumnos desarrollan el gusto por la lectura, están expuestos más tiempo al lenguaje real, y les resulta más atractivo que las actividades tradicionales, entre otras.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationcommunicative competencees
dc.subject.classificationCLTes
dc.subject.classificationTBLTes
dc.subject.classificationliterature in the EFL classroomes
dc.subject.classificationlanguage skillses
dc.subject.classificationcompetencia comunicativaes
dc.subject.classificationliteratura en el aula de EFLes
dc.subject.classificationdestrezas lingüísticases
dc.titleImproving communication in the EFL classroom through short story readinges
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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