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dc.contributor.advisor | Vilalta Nieto, Miguel | es |
dc.contributor.author | Avellón Mayor, Lidia | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2022-03-25T13:55:53Z | |
dc.date.available | 2022-03-25T13:55:53Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52671 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to account for the main problems with which secondary school students are faced in terms of English pronunciation, and to look into the effectiveness of ‘SpeechAce’ as a tool for English phoneme pronunciation improvement. Specifically, the data obtained were evaluated considering the challenging English phonemes, the mispronunciation rate of each English phoneme prior to the use of ‘SpeechAce’, and the improvement rate shown upon its use. The results obtained show that both consonant and vowel sounds present similar mispronunciation rates before the use of ‘SpeechAce’ as well as similar improvement rates after its use. Thereby, ‘SpeechAce’ has proved to be a useful tool to overcome secondary school students’ segmental difficulties in English pronunciation. | es |
dc.description.abstract | El objetivo de este Trabajo de Fin de Máster consiste en explicar los principales problemas de pronunciación inglesa que presentan los alumnos de Educación Secundaria Obligatoria e investigar la efectividad de ‘SpeechAce’ como herramienta para solventarlos. En concreto, se han analizado los fonemas ingleses más complicados, la tasa de pronunciación incorrecta de cada fonema antes de utilizar ‘SpeechAce’, y la tasa de mejora después de su uso. En términos generales, los resultados del estudio demuestran que los sonidos consonánticos y vocálicos presentan tasas similares de pronunciación incorrecta antes del uso de ‘SpeechAce’, además de tasas de mejora semejantes después de su uso. Por lo tanto, ‘SpeechAce’ ha demostrado ser una herramienta de utilidad a la hora de solucionar los problemas relacionados con los elementos segmentales de la pronunciación inglesa. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | SpeechAce | es |
dc.subject.classification | Reconocimiento automático del habla | es |
dc.subject.classification | Pronunciación | es |
dc.subject.classification | Elementos segmentales | es |
dc.subject.classification | Educación Secundaria Obligatoria | es |
dc.subject.classification | Automatic speech recognition | es |
dc.subject.classification | Pronunciation | es |
dc.subject.classification | Segmental features | es |
dc.subject.classification | Secondary education | es |
dc.title | Overcoming segmental difficulties in English pronunciation in Spanish 3-ESO bilingual students through the use of SpeechAce | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.degree | Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
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- Trabajos Fin de Máster UVa [6578]
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