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dc.contributor.advisorVilalta Nieto, Migueles
dc.contributor.authorAvellón Mayor, Lidia
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2022-03-25T13:55:53Z
dc.date.available2022-03-25T13:55:53Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/52671
dc.description.abstractThe aim of this study is to account for the main problems with which secondary school students are faced in terms of English pronunciation, and to look into the effectiveness of ‘SpeechAce’ as a tool for English phoneme pronunciation improvement. Specifically, the data obtained were evaluated considering the challenging English phonemes, the mispronunciation rate of each English phoneme prior to the use of ‘SpeechAce’, and the improvement rate shown upon its use. The results obtained show that both consonant and vowel sounds present similar mispronunciation rates before the use of ‘SpeechAce’ as well as similar improvement rates after its use. Thereby, ‘SpeechAce’ has proved to be a useful tool to overcome secondary school students’ segmental difficulties in English pronunciation.es
dc.description.abstractEl objetivo de este Trabajo de Fin de Máster consiste en explicar los principales problemas de pronunciación inglesa que presentan los alumnos de Educación Secundaria Obligatoria e investigar la efectividad de ‘SpeechAce’ como herramienta para solventarlos. En concreto, se han analizado los fonemas ingleses más complicados, la tasa de pronunciación incorrecta de cada fonema antes de utilizar ‘SpeechAce’, y la tasa de mejora después de su uso. En términos generales, los resultados del estudio demuestran que los sonidos consonánticos y vocálicos presentan tasas similares de pronunciación incorrecta antes del uso de ‘SpeechAce’, además de tasas de mejora semejantes después de su uso. Por lo tanto, ‘SpeechAce’ ha demostrado ser una herramienta de utilidad a la hora de solucionar los problemas relacionados con los elementos segmentales de la pronunciación inglesa.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationSpeechAcees
dc.subject.classificationReconocimiento automático del hablaes
dc.subject.classificationPronunciaciónes
dc.subject.classificationElementos segmentaleses
dc.subject.classificationEducación Secundaria Obligatoriaes
dc.subject.classificationAutomatic speech recognitiones
dc.subject.classificationPronunciationes
dc.subject.classificationSegmental featureses
dc.subject.classificationSecondary educationes
dc.titleOvercoming segmental difficulties in English pronunciation in Spanish 3-ESO bilingual students through the use of SpeechAcees
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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