• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56498

    Título
    Interpretación instrumental en Educación Infantil
    Autor
    Gómez de la Iglesia, Pablo
    Director o Tutor
    Castañón Rodríguez, María RosarioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    En este trabajo de fin de grado he hablado sobre la interpretación instrumental en Educación Infantil, es decir, todo aquello que influye y hay que tener en cuenta a la hora de tocar un instrumento. Al principio, relataré aspectos teóricos sobre la instrumentación, lenguaje musical, audición… y seguidamente, diseñaré una propuesta de intervención donde se trabajarán contenidos musicales y motrices, pero sobre todo centrado en lo musical desde una perspectiva lúdica y educativa. Dicha propuesta se llevará a cabo en un aula de 4 años en el colegio CEIP Violeta Monreal, donde tras su puesta en práctica, he podido recoger resultados reales. Con este trabajo, pretendo que los niños sepan interpretar música tanto con instrumentos convencionales como con su propio cuerpo, realizando percusión corporal; y se den cuenta de la gran cantidad de opciones que hay de hacer música con prácticamente cualquier cosa.
     
    In this final project I have talked about instrumental interpretation in Childhood Education, that is, everything that influences and that must be taken into account when playing an instrument. First of all, I will relate theoretical aspects regarding instrumentation, musical language, hearing... and then, I will design an intervention proposal where musical and motor contents will be worked on, mainly focused on music from a playful and educational perspective. This proposal will be carried out in a 4-year-old classroom at CEIP Violeta Monreal School, where I have been able to collect real results after its implementation. With this work, I intend that children know how to interpret music both with conventional instruments and with their own body, performing body percussion; and that they realize how many options there are to make music with almost anything.
    Palabras Clave
    Música
    Instrumentos
    Percusión corporal
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56498
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [33056]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5492.pdf
    Tamaño:
    3.261Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10