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dc.contributor.advisorSanz Trigueros, Francisco Javier es
dc.contributor.authorMarcos Moreno, Carolina
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2023-04-18T13:59:11Z
dc.date.available2023-04-18T13:59:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/59179
dc.description.abstractEducation has evolved over the years. Initially, the concern was to convert traditional teaching into a more active one for students. However, although education is changing, students need to be trained to face the challenges of the 21st century adequately. To this end, secondary education should contemplate a competency-based education so that, through the transversality of competencies, students are able to apply the knowledge they acquire both inside and outside the classroom. For this reason, this document considers multilingual and entrepreneurial competences in a proposal for a lesson plan based on the videogame Minecraft. Likewise, the development of the same in the classroom of English as a foreign language is proposed not only for the development of the target language, but also to face the challenges that the didactic unit presents through cooperation, innovation and resolution.es
dc.description.abstractLa educación ha ido evolucionando a lo largo de los años. Primeramente, la preocupación que existía era la de convertir la enseñanza tradicional en una más activa para los estudiantes. Sin embargo, a pesar de estar cambiando la educación, se necesita formar a los estudiantes para afrontar los retos que del siglo XXI de forma adecuada. Para ello, desde los institutos se debería de contemplar una educación competencial para que, mediante la transversalidad de las competencias, los alumnos sean capaces de aplicar los conocimientos que adquieren tanto dentro, como fuera del aula. Por este motivo, el presente documento contempla las competencias multilingüe y emprendedora en una propuesta didáctica basada en el videojuego Minecraft. Asimismo, se plantea el desarrollo de la misma en el aula de inglés como lengua extranjera no solo para el desarrollo de la lengua meta, sino también para promover la cooperación, la innovación y la resolución.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Didáctica de la Lengua y Literaturaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationEnglish as a Foreign Languagees
dc.subject.classificationSecondary Educationes
dc.subject.classificationEntrepreneurship Competencees
dc.subject.classificationMultilingual Competencees
dc.subject.classificationLesson Planes
dc.subject.classificationGamificationes
dc.subject.classificationInglés Lengua Extranjeraes
dc.subject.classificationEducación Secundaria Obligatoriaes
dc.subject.classificationCompetencia emprendedoraes
dc.subject.classificationCompetencia Plurilingüees
dc.subject.classificationPropuesta didácticaes
dc.subject.classificationGamificaciónes
dc.titleThe Entrepreneurship Competence in the English Classroom. A Lesson Planning for Secondary Educationes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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