Mostrar registro simples

dc.contributor.advisorCañibano Martínez, Sandra es
dc.contributor.authorPérez Busnadiego, Clara
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2023-04-20T10:23:52Z
dc.date.available2023-04-20T10:23:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/59236
dc.description.abstractSocial skills are a fundamental part of the successful development of adolescents. Yet, the diverse circumstances within the classroom context, may provoke that social relationships are not always positive. In the case of the students diagnosed with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD), it is frequent that they have poor-developed social skills due to the symptomatology they present. Regarding the combined type, the inattention, impulsivity, and hyperactivity of these students often cause their inadequate integration within the classroom, resulting in rejection by the rest of the group. These constraints need to be attached in the secondary education setting, including the foreign language classrooms. Contemporary active methodologies such as Communicative Language Teaching, Cooperative Learning, and Gamification endorse features that contribute to the addressing of ADHD necessities’ when establishing interpersonal relationships. Therefore, throughout this dissertation, it is proposed an educational breakout to enhance and improve the social skills of ADHD students through cooperative participation in the English classroom.es
dc.description.abstractLas habilidades sociales son fundamentales en el óptimo desarrollo de los adolescentes. Sin embargo, las relaciones sociales no siempre son positivas en aulas con diversidad, como ocurre en el caso del alumnado con Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad/Impulsividad (TDAH) debido a la sintomatología que caracteriza este síndrome. En el caso del tipo combinado, condicionantes como la falta de atención, impulsividad, e hiperactividad suele provocar su falta de integración y rechazo, algo a tratar también en el aula de lengua extranjera. Metodologías activas contemporáneas como el Método Comunicativo, Aprendizaje Cooperativo, y Gamificación, recogen estrategias que permiten atender las necesidades del alumnado con TDAH, y consecuentemente el desarrollo de sus habilidades sociales. Por ello, en este Trabajo Fin de Máster se ha planteado el diseño de un breakout educativo que permite potenciar y mejorar las habilidades sociales a través de la participación cooperativa en el aula de lengua extranjera ingléses
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationBreakoutes
dc.subject.classificationADHDes
dc.subject.classificationGamificationes
dc.subject.classificationSocial Skillses
dc.subject.classificationCooperative Learninges
dc.subject.classificationCommunicative Approaches
dc.subject.classificationEFLes
dc.subject.classificationGamificaciónes
dc.subject.classificationHabilidades Socialeses
dc.subject.classificationAprendizaje Cooperativoes
dc.subject.classificationEnfoque Comunicativoes
dc.subject.classificationInglés como Lengua Extranjeraes
dc.titleBuckingheist. Addressing ADHD's Social Skills in the EFL Classroom through the BreakoutEdues
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Arquivos deste item

Thumbnail

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(s)

Mostrar registro simples