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dc.contributor.advisorFernández Fuertes, Raquel es
dc.contributor.authorBlanco Campos, Irene
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2023-04-28T15:48:43Z
dc.date.available2023-04-28T15:48:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/59428
dc.description.abstractSome grammarians consider prepositions to be a hybrid category, since they do not conform entirely to either lexical or functional categories. Previous studies on child language acquisition have shown differences in the acquisition of lexical vs. functional prepositions in English. However, other studies show that this difference is not as marked in languages like Spanish. In the light of previous formal studies and acquisition works, this study analyzes the production of the English prepositions in and of, taking the former as lexical and the latter as functional, in the spontaneous longitudinal data from two Spanish/English simultaneous bilingual children. The aim is to determine whether the pattern of acquisition of English prepositions exhibited by Spanish/English bilingual children is similar to that of English monolingual children. The results suggest that the hybrid nature of prepositions may not affect the Spanish/English bilingual children as much as it affects the English monolingual children. This points to crosslinguistic differences in the acquisition of lexical and functional prepositions and to potential crosslinguistic influence effects from Spanish into English.es
dc.description.abstractAlgunos gramáticos consideran que las preposiciones son una categoría híbrida, que no se acomoda completamente a la categoría léxica ni a la funcional. Estudios previos sobre adquisición del lenguaje en niños muestran que existen diferencias entre la adquisición de las preposiciones léxicas y las funcionales en inglés. Sin embargo, otros estudios argumentan que, en otras lenguas como el español, esta diferencia no es tan evidente. Teniendo en cuenta estos estudios previos sobre la naturaleza formal y la adquisición de las preposiciones, el presente estudio analiza la producción de la preposición inglesa in, entendida como léxica, y de la preposición inglesa of, entendida como funcional, en datos espontáneos y longitudinales de dos niños bilingües simultáneos español/inglés. El fin es determinar si los patrones en la adquisición de las preposiciones de los niños bilingües son similares a los de los monolingües. Los resultados sugieren que la naturaleza híbridade las preposiciones parece afectar en menor medida a los niños bilingües que a losmonolingües. Esto indica posibles diferencias entre lenguas en la adquisición de las preposiciones léxicas y funcionales y apunta a una influencia interlingüística del español al inglés.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationPrepositionses
dc.subject.classificationBilingual acquisitiones
dc.subject.classificationEnglish/Spanishes
dc.subject.classificationChildrenes
dc.subject.classificationSpontaneous longitudinal dataes
dc.subject.classificationCrosslinguistic influencees
dc.subject.classificationPreposicioneses
dc.subject.classificationAdquisiciónes
dc.subject.classificationBilingüees
dc.subject.classificationInglés/españoles
dc.subject.classificationNiñoses
dc.subject.classificationInfluencia interlingüísticaes
dc.titleThe Emergence and Production of the English Prepositions in and of in 2L1 Spanish/English Simultaneous Bilingual Childrenes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Estudios Ingleses Avanzados: Lenguas y Culturas en Contactoes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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