Show simple item record

dc.contributor.advisorValero Matas, Jesús Alberto 
dc.contributor.authorPérez Gallego, César
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Escuela de Doctorado 
dc.date.accessioned2023-11-03T14:34:49Z
dc.date.available2023-11-03T14:34:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/62657
dc.description.abstractThe primary objective of this research on Colleges-Universities (Minor Universities), Convents-Universities and Seminaries-Universities in Spain from the 15th to the 18th centuries, is a recapitulation of their history, ceremonials, solemnities and cults, allowing us to better understand our current academic ceremonial. An analysis of different perspectives, such as the constitutions, the ceremonial, the protocol, the shields, the seals and organization of these institutions, their lifestyle, identity and idiosyncrasy, always in parallel and with close correlation of the three institutions: Colleges- University (Minor Universities), Convents-University and Seminaries-University. The general objective is to know the reasons why these academic institutions were created and to clarify their development through the history of the Catholic Church in Spain for almost three centuries. And, finally, as specific objectives we have believed it necessary to verify that these institutions were the seed of an education system -in principle for ecclesiastics- that was truncated by interests alien to these corporations, pursuing, on many occasions, social objectives and of diplomacy within Spanish territory and in some Latin American countries.en
dc.description.abstractEl objetivo primordial de esta investigación sobre los Colegios-Universidad (Universidades Menores), Conventos-Universidad y Seminarios-Universidad en la España de los siglos XV al XVIII, es una recapitulación de su historia, ceremoniales, solemnidades y cultos, permitiéndonos entender mejor nuestro ceremonial académico actual. Un análisis de diferentes perspectivas, como las constituciones, el ceremonial, el protocolo, los escudos, los sellos y organización de estas instituciones, su estilo de vida, identidad e idiosincrasia, siempre en paralelo y con estrecha correlación de las tres instituciones: Colegios-Universidad (Universidades Menores), Conventos-Universidad y Seminarios-Universidad. El objetivo general es conocer las razones por las que se crearon estas instituciones académicas y esclarecer su desarrollo a través de la historia de la Iglesia Católica en España durante casi tres siglos. Y, por último, como objetivos específicos hemos creído necesario verificar que estas instituciones fueron el germen de un sistema de enseñanza ―en principio para eclesiásticos― que se vio truncado por intereses ajenos a estas corporaciones, persiguiendo, en muchas ocasiones, objetivos sociales y de diplomacia dentro del territorio español y en algunos países de América latina.es
dc.description.sponsorshipEscuela de Doctorado
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectPeriodísmo - Documentación
dc.subject.classificationProtocol, ceremony
dc.subject.classificationProtocolo
dc.titleLos Colegios-Universidad (Universidades Menores), Conventos-Universidad y Seminarios-Universidad en la España de los Siglos XV al XVIII y su ceremonial y protocolo en la tradición universitaria.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.date.updated2023-11-03T14:34:49Z
dc.description.degreeDoctorado en Investigación Transdisciplinar en Educación
dc.identifier.doi10.35376/10324/62657
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.unesco63 Sociología


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record