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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62994

    Título
    CSR in education on business confidence: Mediation effect of corporate reputation in the Peruvian banking sector
    Autor
    Bolaños, Edmundo Lizarzaburu
    Brío González, Jesús Angel del
    García Gómez, Conrado DiegoAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2022
    Editorial
    MDPI
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Sustainability, 2022, Vol. 14, Nº. 2, 833
    Résumé
    This paper analyzes the direct influence of CSR educational actions on business confidence in the context of the banking sector in an emerging country (Peru). A mediating effect through corporate reputation is also analyzed. To test the hypotheses presented in this paper, we have sent a survey to 1745 executive officers of the branches of the banks. These key individuals were selected as the target population of the study because the authors sought to study the management’s perception of CSR and business confidence. From the data obtained from the survey, it has been tested that educational CSR actions in Peruvian banks directly influences the perception of business confidence. Secondly, this relationship is partially mediated by the effect of CSR educational actions on corporate reputation.
    Materias (normalizadas)
    Corporate social responsibility
    Social responsibility of business
    Empresas - Responsabilidad social
    Industria - Aspecto social
    Empresas - Aspecto social
    Corporate image
    Imagen corporativa
    Corporations - Public relations
    Business planning
    Planificación empresarial
    Banks and banking
    Bancos
    Education
    Finance - Developing countries
    Finanzas - Países en desarrollo
    Finanzas
    Perú
    Materias Unesco
    5304.06 Dinero y Operaciones Bancarias
    5310 Economía Internacional
    5311 Organización y Dirección de Empresas
    5312.04 Educación
    ISSN
    2071-1050
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.3390/su14020833
    Version del Editor
    https://www.mdpi.com/2071-1050/14/2/833
    Propietario de los Derechos
    © 2022 The Authors
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62994
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP21 - Artículos de revista [59]
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    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    CSR-in-Education-on-Business-Confidence.pdf
    Tamaño:
    900.0Ko
    Formato:
    Adobe PDF
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    Atribución 4.0 InternacionalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Atribución 4.0 Internacional

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