Mostrar registro simples

dc.contributor.advisorÁlvarez de la Fuente, María Esther es
dc.contributor.authorSerrano García, Nerea
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2023-12-22T08:04:54Z
dc.date.available2023-12-22T08:04:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/63785
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to expand the literature on the acquisition of get-passives since this construction has not been as researched as the be-passive. Particularly, the longitudinal spontaneous data of a pair of two English-Spanish bilingual twins and two English monolingual siblings will be analyzed to verify if there are differences in terms of i) their age of acquisition, ii) the frequency and typology of the production of get-passives; and iii) the role that the adult input plays in the children’s acquisition of this structure. Our results show that although the age of the first production differs in both groups of children, both bilingual and monolingual children start producing get-passives later than be-passives. Moreover, both groups produce more eventive than stative get-passives, although it is the monolinguals who produce get-passives more frequently. Besides, adult input seems to have an effect on the children’s acquisition since the frequency of get-passives coincides with that of the children. These findings suggest that the acquisition of get- and be-passives follow a similar pattern.es
dc.description.abstractEl principal objetivo de este estudio es contribuir a la expansión de la literatura sobre las pasivas con ‘get’ ya que esta estructura no ha sido tan estudiada como la pasiva con ‘be’. En concreto, se analizarán los datos espontáneos longitudinales de dos gemelos bilingües inglés-español y de dos hermanos ingleses monolingües para comprobar si hay diferencias en términos de i) la edad de adquisición, ii) la frecuencia y tipología en la producción; y iii) la función que el input de los adultos tiene en la adquisición de los niños de esta estructura. Nuestros resultados muestran que, aunque la edad en la que se produce la primera pasiva en ambos grupos de niños, tanto en el bilingüe como en el monolingüe, los niños comienzan a producir las pasivas con ‘get’ después de las pasivas con ‘be’. Además, ambos grupos producen más pasivas eventivas que estativas, aunque son los monolingües los que producen las pasivas con ‘get’ más frecuentemente. Asimismo, el input de los adultos parece afectar la adquisición de los niños pues la frecuencia con la que usan las pasivas con ‘get’ concuerda con la de los niños. Estos resultados sugirieren que la adquisición de las pasivas con ‘get’ y ‘be’ siguen un patrón similar.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationget-passiveses
dc.subject.classificationbe-passiveses
dc.subject.classificationbilingual acquisitiones
dc.subject.classificationEnglish-Spanish bilingual childrenes
dc.subject.classificationEnglish monolingual childrenes
dc.subject.classificationpasivas con ‘get’es
dc.subject.classificationpasivas con ‘be’es
dc.subject.classificationadquisición bilingüees
dc.subject.classificationniños bilingües inglés-españoles
dc.subject.classificationniños monolingües ingleseses
dc.titleThe acquisition of get-passives by English-Spanish bilingual and English monolingual childrenes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Arquivos deste item

Thumbnail

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(s)

Mostrar registro simples