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dc.contributor.advisorDapia Ferreiro, María Celsa es
dc.contributor.authorDe Pedro Negro, Raquel
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-01-17T14:45:28Z
dc.date.available2024-01-17T14:45:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/64668
dc.description.abstractThe present work reflects upon English learning as a foreign language and suggests a number of modifications which can be contemplated to reinforce active participation during lessons. In order to promote oral speech, a practical vision of grammar will be explored to reach a constructive use of the language. On the basis of multiple scholars, it will be argued that current teaching methodologies are not efficient apropos of communication and interaction. What this study defends is the creation of a flexible linguistic tool which aims for common understanding and supports spontaneous oral discourse. In parallel, teachers are encouraged to yield an accurate grammatical base in concordance with its speaking implications and purposes. To this end, intelligibility will be regarded as the route for the true consummation and engagement with the foreign tongue since it agrees with this embracing view of the language in terms of oral production.es
dc.description.abstractEl presente trabajo reflexiona sobre el aprendizaje del inglés como lengua extranjera y propone una serie de modificaciones que pueden contemplarse para reforzar la participación activa durante las clases. Con el fin de promover el discurso oral, se explorará una visión práctica de la gramática para alcanzar un uso constructivo de la lengua. En base a varios académicos, se argumenta que las metodologías de enseñanza actuales no son eficaces a la hora de comunicar e interactuar. Lo que se defiende en este estudio es la creación de una herramienta lingüística flexible que busque el entendimiento común y apoye el discurso oral espontáneo. De la misma forma, se anima a los profesores a producir una base gramatical precisa que se acomode a sus implicaciones y propósitos de habla. Para ello, la inteligibilidad actuará como vía para la verdadera consumación y compromiso con la lengua extranjera, ya que concuerda con esta visión inclusiva de la lengua en cuanto a la producción oral.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationEnglish learninges
dc.subject.classificationEnglish as a foreign language (EFL)es
dc.subject.classificationGrammar functionalityes
dc.subject.classificationTeaching methodologieses
dc.subject.classificationSpontaneous speeches
dc.subject.classificationIntelligibility.es
dc.subject.classificationAprendizaje del ingléses
dc.subject.classificationInglés como lengua extranjeraes
dc.subject.classificationFuncionalidad gramaticales
dc.subject.classificationMetodologías de enseñanzaes
dc.subject.classificationHabla espontáneaes
dc.subject.classificationInteligibilidades
dc.titleEnglish Language Learning Prospects: A Reflection on English Grammar Functionality and Oral Speeches
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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