• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Lengua y Literatura
    • DEP18 - Capítulos de monografías
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Lengua y Literatura
    • DEP18 - Capítulos de monografías
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67066

    Título
    El enfoque común europeo de enseñanza de lenguas. Proximidades y divergencias en el currículo del sistema educativo español
    Autor
    Sanz Trigueros, Francisco JavierAutoridad UVA Orcid
    Guillén Díaz, CarmenAutoridad UVA
    Año del Documento
    2020
    Editorial
    Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
    Documento Fuente
    Cecylia Tatoj, Marek Baran, R. Sergio Balches Arenas (eds.). Un mundo cambiante en la enseñanza de la lengua y la literatura contemporáneas. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2020, p. 123-135.
    Resumen
    In this article we draw from the notion of didactic transposition (Chevallard, 1985/1991) as training expertise (Perrenoud, 1998). We study the logic relations between the curricular components established in the legal provisions for foreign languages teaching, and the parameters that describe the use and learning of languages in the Common European framework of reference for languages. We adopt a qualitative and interpretive approach and apply the global technique of semantic content analysis, for which we pinpoint a category system with the components and parameters defined. Since data are composed of fragments of the official curriculum statements, and are logged in the operational framework of analysis as configured, we interpret them in terms of coherence of the adaptive transformations identified. The latter are characterized by alignments, and misalignments and the operational framework of analysis is helpful as a basis for a complementary strategy for teacher professional development, and of learning outcomes.
    ISBN
    978-83-226-3803-3
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67066
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP18 - Capítulos de monografías [20]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Capítulo_Katowice.pdf
    Tamaño:
    488.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10