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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67821

    Título
    What to do after visiting a museum? From post-consumption evaluation to intensification and online content generation
    Autor
    Antón Martín, María del CarmenAutoridad UVA Orcid
    Camarero Izquierdo, María CarmenAutoridad UVA Orcid
    Garrido Samaniego, María JoséAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2019
    Editorial
    SAGE Publications
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Journal of Travel Research, 2019, vol. 58, nº 6, p. 1052-1063.
    Resumen
    In the context of museums, this paper analyses to what extent visitor evaluation of the experience (attainment, emotion, and satisfaction) drives their short-term online behavior: consumption of further online content (intensification) and posting content in online sites (content generation). On the basis of the optimal stimulation level theory and on the balance theory, it proposes that the evaluation of the experience has an inverted U-effect on visit intensification intention while a U-effect on the intention to generate content after the visit. Findings indicate that satisfaction fosters the intention to intensify or consume further content, while the perception of having gained the maximum attainment and emotional value limits it. On the other hand, while satisfaction and the perception of a profitable visit motivate visitors to post online comments, poor experiences in museums have no impact on the generation of online content.
    Materias (normalizadas)
    Museos - Evaluación
    Materias Unesco
    5101.06 Museología
    5312.90 Economía Sectorial: Turismo
    6114.06 Comportamiento del Consumidor
    Palabras Clave
    Tourist experience
    User generated content
    Intensification
    Museums
    ISSN
    0047-2875
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1177/0047287518793040
    Version del Editor
    https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0047287518793040
    Propietario de los Derechos
    © Authors
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67821
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP53 - Artículos de revista [98]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    What-to_do_after_visiting_museum.pdf
    Tamaño:
    416.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

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