• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Grupos de Investigación
    • Identidad e Intercambios Artísticos. De la Edad Media Al Mundo Contemporáneo (IDINTAR)
    • IDINTAR - Artículos de revista
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Grupos de Investigación
    • Identidad e Intercambios Artísticos. De la Edad Media Al Mundo Contemporáneo (IDINTAR)
    • IDINTAR - Artículos de revista
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/70058

    Título
    What Was the Castilian Tabernacle-altarpiece in the Met Cloisters? Proposals for Its Function and Context
    Autor
    Gutiérrez Baños, FernandoAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Editorial
    Taylor & Francis Online
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Journal of the British Archaeological Association, 2023, vol. 176, pp. 146-177
    Résumé
    A set of three Castilian panel paintings of the late 13th century is usually on display in the Met Cloisters in New York. These paintings, of unknown provenance, have long been recognized as part of a tabernacle-altarpiece or tabernacle shrine, but in spite of this and their relatively good condition, they have attracted little attention in studies on Gothic painting in Castile. Recent scholarship on tabernacle shrines provides a new basis for their research. By analysing the panels’ most unique feature (the depiction of small-scale scenes offering a cycle of the Passion, visible when the altarpiece was closed), and through comparison with other contemporary works, this article proposes a possible context and use for this important example of early Gothic painting in Castile.
    Materias (normalizadas)
    Historia del Arte
    Historia del Arte Medieval
    Pintura gótica
    Materias Unesco
    5506.02 Historia del Arte
    Palabras Clave
    Castilla
    Pintura gótica
    retablo-tabernáculo
    retablo Wildenstein
    Andachtsbild
    Departamento
    Departamento de Historia del Arte
    ISSN
    1747-6704
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1080/00681288.2023.2205714
    Version del Editor
    https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00681288.2023.2205714
    Propietario de los Derechos
    Taylor & Francis Online
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/70058
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    restrictedAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP39 - Artículos de revista [114]
    • IDINTAR - Artículos de revista [49]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Wildenstein (separata parcial y con embargo).pdf
    Tamaño:
    853.5Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10