• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Francesa y Alemana
    • DEP26 - Capítulos de monografías
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Francesa y Alemana
    • DEP26 - Capítulos de monografías
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/70224

    Título
    Aplicaciones didácticas del cómic en el aula de segunda lengua (alemán)
    Autor
    Muñoz Acebes, Francisco JavierAutoridad UVA
    González Miguel, María de los ÁngelesAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Editorial
    Comares
    Documento Fuente
    Aplicaciones didácticas del cómic en el aula de segunda lengua (alemán), Proceedings of the International Congress. Teaching for the Future, Granada Comares, 2022, 107-116. ISBN: 978-84-1369-354-5
    Résumé
    The present work aims to provide a series of didactic applications of comics focused on the class of German as a second foreign language )Deutsch als Fremdsprache(. The article starts from a brief theo- retical framework around the origin and possible thematic classification of the comic, focusing exclusively on its educational uses. In this way, we try to show some examples of comics in the German language and their use in the classroom, developing some of the activities and functionalities that comics can contribute to the teaching of German. The last part of the work focuses on the use of two comics by the German cartoonist Isabel Kreitz and their possible use in the German language class and Landeskunde.
    ISBN
    978-84-1369-354-5
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/70224
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    embargoedAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP26 - Capítulos de monografías [26]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    Comares_completo_digibook_teaching.pdfEmbargado hasta: 2032-01-28
    Tamaño:
    25.01Mo
    Formato:
    Adobe PDF
    Voir/Ouvrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10