Show simple item record

dc.contributor.advisorAlario Trigueros, María Carmen es
dc.contributor.authorJackson Buisán, Patricia
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Educación de Palencia es
dc.date.accessioned2024-10-02T16:35:57Z
dc.date.available2024-10-02T16:35:57Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/70337
dc.description.abstractThis Final Degree Project examines the strategies, techniques, methodologies and resources that facilitate pupils' emotional regulation, which is of educational and curricular importance. This study is based on direct qualitative field research, which includes a personal anecdote collected during the practicum in a school in Northern Ireland, as well as a questionnaire conducted with approximately 60 participants. The principal objective of this project is to propose effective techniques for the adequate support of students' emotional regulation. This work acknowledges the necessity for advancement and growth in the field of emotional intelligence within the education sector. The results demonstrate that the appropriate utilisation of emotional regulation techniques has a considerable, positive impact on students' interpersonal and intrapersonal development. The findings suggest the necessity of further addressing the issue of emotional self-regulation and management among students, with particular focus on those who, for various reasons, may require it most. This could potentially lead to improvements in the mental health and wellbeing of young people and professionals in the present era.es
dc.description.abstractEste Trabajo de Fin de Grado examina las estrategias, técnicas, metodologías y recursos que facilitan la regulación emocional de los alumnos, de importancia educativa y curricular. Este estudio se basa en una investigación de campo cualitativa directa, que incluye una anécdota personal recogida durante el prácticum en un colegio de Irlanda del Norte, así como un cuestionario realizado a aproximadamente 60 participantes. El objetivo principal de este proyecto es proponer técnicas eficaces para el apoyo adecuado de la regulación emocional de los alumnos. Este trabajo reconoce la necesidad de avanzar y crecer en el campo de la inteligencia emocional dentro del sector educativo. Los resultados demuestran que la utilización adecuada de técnicas de regulación emocional tiene un impacto considerable y positivo en el desarrollo interpersonal e intrapersonal de los estudiantes. Los resultados sugieren la necesidad de seguir abordando la cuestión de la autorregulación y la gestión emocional entre los estudiantes, con especial atención a aquellos que, por diversas razones, más lo necesitan. Esto podría conducir potencialmente a mejoras en la salud mental y el bienestar de los jóvenes y los profesionales de la época actual.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationEmotional regulationes
dc.subject.classificationNorther Ireland Primary curriculumes
dc.subject.classificationTechniqueses
dc.subject.classificationSelf-regulationes
dc.subject.classificationPupilses
dc.subject.classificationIntrapersonal
dc.titleThe role of language to design effective techniques for students´ emotional developmentes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Educación Primariaes
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco6104.02 Métodos Educativoses
dc.subject.unesco6104.01 Procesos Cognitivoses


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record