Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/70448
Título
Parental involvement and collaboration in the learning of English in Infant Education: classroom impact and family-school relationship.
Otros títulos
Participación y colaboración familiar en el aprendizaje del inglés en Educación Infantil: impacto en el aula y relación familia- escuela.
Director o Tutor
Año del Documento
2024
Titulación
Grado en Educación Infantil
Abstract
This work focuses on parents' involvement and interest in their children's learning
of English at the Infant Education stage, as well as their participation in the classroom
and the school-family relationship. The study focuses on assessing how these dynamics
influence children's performance and motivation. In addition, two learning situations were
designed and applied in English. Subsequently, a survey was carried out to find out the
parents' level of satisfaction with the work. The results obtained provide, among other
things, an insight into the importance of parental involvement. Este trabajo de fin de grado se centra en el compromiso e interés de las familias
en el aprendizaje del inglés de sus niños en la etapa de educación infantil, así como su
participación en el aula y la relación escuela-familia. El estudio se centra en evaluar cómo
estas dinámicas influyen en el rendimiento y motivación de los niños. Además, se han
diseñado y aplicado dos situaciones. Posteriormente, se realizó una encuesta para conocer
el nivel de satisfacción de las familias con respecto a lo trabajado. Los resultados
obtenidos ofrecen, entre otras cosas, una visión sobre la importancia de la implicación
familiar.
Materias Unesco
5701.11 Enseñanza de Lenguas
6104.02 Métodos Educativos
Palabras Clave
Parental involvement
English learning
Infant education
School-family relationship
Learning situation
Idioma
eng
Derechos
openAccess
Collections
- Trabajos Fin de Grado UVa [30178]
Files in this item
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional