• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/70721

    Título
    Language-Specific Cue Weighting Effects in the Identification of the Korean Voiceless Stops by English-Speaking L2 Learners of Korean
    Autor
    Martínez García, María TeresaAutoridad UVA
    Lee, Goun
    Lee, Hyunjung
    Kim, Sok Ju
    Congreso
    Seoul International Conference on Speech Sciences
    Año del Documento
    2017
    Documento Fuente
    Proceedings of the 2017 Seoul International Conference on Speech Sciences, Seoul National University, Seoul, Republic of Korea.
    Resumen
    The current study investigates to what extend the acoustic properties of the native language (L1) influence the identification of a new phonemic contrast in a second language (L2). Considering that English only has two voiceless stops (e.g., [p] and [ph]), this study examines what acoustic cues English-speaking L2 learners of Korean use in categorizing the three-way voiceless stops in Korean (e.g., [p], [p’], and [ph]). 30 English-speaking L2 learners of Korean completed a lexical identification task, in which VOT and F0 were orthogonally manipulated. The results revealed that learners primarily use VOT, but they switch to use also F0 as their proficiency in Korean increases.
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/70721
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP27 - Comunicaciones a congresos, conferencias, etc [11]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    2017_MartinezGarcia et al_(sicss).pdf
    Tamaño:
    165.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Artículo principal
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10