Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorDapia Ferreiro, María Celsa es
dc.contributor.authorAlba Plaza, Victoria
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-11-26T15:38:05Z
dc.date.available2024-11-26T15:38:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/71860
dc.description.abstractThis project analyzes bilingualism since early childhood and Spanish as a second language in the United States. It will examine the importance of second language learning in the cognitive development of students, as well as the different characteristics that constitute bilingual education. In addition, an analysis of the most effective bilingual education among students will be carried out, which is the immersion program. Despite the great variety within this education system, this project will focus on describing the dual language immersion program with Spanish-English. Within this program, there will be identified the main benefits but especially the different challenges that have arisen among the learners. In order to achieve an effective development of their language skills, several solutions are proposed to address these challenges. These solutions are intended to improve the dual language immersion education system by promoting bilingualism and literacy.es
dc.description.abstractEste proyecto analiza el bilingüismo desde una edad temprana y el español como segunda lengua en Estados Unidos. Se examinará la importancia del aprendizaje de una segunda lengua en el desarrollo cognitivo de los estudiantes y también las diferentes características que conforman la educación bilingüe. Además, se llevará a cabo el análisis de la educación bilingüe más efectiva entre los estudiantes, que viene a ser el programa de inmersión. A pesar de la gran variedad con la que cuenta este sistema educativo, este proyecto se centrará en describir el programa de educación dual con español-inglés. Dentro de este programa, se identificarán los diferentes beneficios pero, sobre todo, los diferentes desafíos que han surgido entre los estudiantes. Para conseguir un efectivo desarrollo de sus habilidades lingüísticas, se proponen varias soluciones para abordar estos desafíos. Con estas soluciones se pretende mejorar el sistema educativo de la inmersión dual fomentando el bilingüismo y la alfabetización.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationBilingualismes
dc.subject.classificationEducationes
dc.subject.classificationImmersiones
dc.subject.classificationDual languagees
dc.subject.classificationLiteracyes
dc.subject.classificationUnited Stateses
dc.subject.classificationBilingüismoes
dc.subject.classificationEducaciónes
dc.subject.classificationInmersiónes
dc.subject.classificationEducación duales
dc.subject.classificationAlfabetizaciónes
dc.subject.classificationEstados Unidoses
dc.titleBilingualism since early childhood. Learning Spanish as an L2 in the United States: challenges in the Dual Language Immersion Programes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5505.10 Filologíaes
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem