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dc.contributor.advisor | González-Cascos Jiménez, Elena | es |
dc.contributor.author | Martín Gómez, Diego | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2024-12-02T15:52:20Z | |
dc.date.available | 2024-12-02T15:52:20Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72152 | |
dc.description.abstract | In terms of syntactic patterns, the prescriptive word order in English is Subject, Verb, Object (SVO), while in Japanese it is Subject, Object, Verb (SOV). Moreover, in Japan, the availability of useful English input may be limited outside of school in comparison to western countries. This bachelor dissertation intends to tackle these two issues in relation to English teaching in a Japanese context. Taking into consideration Krashen’s theories of second language learning and acquisition, a survey was conducted to 22 students of English in Japan, with questions concerning their exposure to the language in their daily lives and their experience learning English. The overall results show that difficulties on understanding word order may vary across competences and highlight the importance of receiving an adequate external input. | es |
dc.description.abstract | En cuanto a estructuras sintácticas se refiere, el orden de palabras prescriptivo en inglés es Sujeto, Verbo, Objeto (SVO), mientras que en japonés es Sujeto, Objeto, Verbo (SOV). Además, en Japón, el acceso a un input útil es más limitado en comparación con países de occidente. Este TFG tiene como objetivo abordar estas dos cuestiones en relación con la enseñanza del inglés en el contexto de Japón. Partiendo de las teorías de adquisición y aprendizaje de segundas lenguas de Krashen, se realizó una encuesta a 22 estudiantes de inglés en Japón, incluyendo preguntas relacionadas con su exposición a la lengua en sus vidas cotidianas y su experiencia aprendiendo inglés. Los resultados muestran que las dificultades para entender el orden de las palabras pueden variar dependiendo de cada destreza, y resaltan la importancia de recibir un input externo adecuado. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | English in Japan | es |
dc.subject.classification | Second Language Acquisition | es |
dc.subject.classification | Second Language Learning | es |
dc.subject.classification | Input Hypothesis | es |
dc.subject.classification | Monitor Hypothesis | es |
dc.subject.classification | Word Order | es |
dc.subject.classification | El Inglés en Japón | es |
dc.subject.classification | Adquisición de Segundas Lenguas | es |
dc.subject.classification | Aprendizaje de Segundas Lenguas | es |
dc.subject.classification | Hipótesis del Input | es |
dc.subject.classification | Hipótesis del Monitor | es |
dc.subject.classification | Orden de Palabras | es |
dc.title | English teaching in Japan: the issues of word order and external input | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
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- Trabajos Fin de Grado UVa [30339]
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