Show simple item record

dc.contributor.advisorPérez Alonso, Rosa María es
dc.contributor.authorGonzalo Dulce, Esther
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-12-13T17:18:12Z
dc.date.available2024-12-13T17:18:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/72548
dc.description.abstractAs language teaching methodologies continue to evolve with time, there has been a shift from the traditional, teacher-centred approaches to a student-based perspective. With these new methodologies, new resources such as authentic materials play an important role in English as a Foreign Language instruction. These materials, which reflect real-world situations, serve to immerse students in meaningful language experiences and foster acquisition and fluency in the classroom. This MA thesis aims to design an innovative, motivating didactic proposal which integrates authentic materials using a task-based learning approach. This proposal has as a goal to put students in a real life-like situation, to develop fluency through communication and interactions between students, and to raise cultural awareness, introducing students to basic aspects of the United Kingdom through the design of a trip.es
dc.description.abstractA medida que las metodologías de enseñanza de idiomas evolucionan con el tiempo, se ha pasado de métodos tradicionales centrados en el profesor, a perspectivas centradas en los alumnos. Con estas nuevas metodologías, los nuevos recursos como el material auténtico desempeñan un papel relevante en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Estos materiales, que reflejan experiencias del mundo real, permiten involucrar a los estudiantes en situaciones lingüísticas significativas y desarrollar la adquisición y la fluidez en el aula. Este trabajo de fin de máster se propone diseñar una propuesta didáctica innovadora y motivadora que integre materiales auténticos en un enfoque de aprendizaje basado en tareas. La propuesta tiene como objetivo poner a los estudiantes en una situación real, desarrollar la fluidez a través de la comunicación y las interacciones entre compañeros y fomentar la conciencia cultural mediante la introducción a aspectos básicos del Reino Unido y el diseño de un viaje.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationAuthentic materialses
dc.subject.classificationCommunicative Language Teachinges
dc.subject.classificationTask-based Language Teachinges
dc.subject.classificationEnglish as a Foreign Languagees
dc.subject.classificationDidactic Proposales
dc.subject.classificationMateriales auténticoses
dc.subject.classificationEnfoque comunicativoes
dc.subject.classificationEnfoque basado en tareases
dc.subject.classificationInglés como lengua extranjeraes
dc.subject.classificationPropuesta didácticaes
dc.titleLet’s plan a trip to the UK: The use of authentic materials in task-based learninges
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record