dc.contributor.advisor | Pérez Alonso, Rosa María | es |
dc.contributor.author | Gonzalo Dulce, Esther | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2024-12-13T17:18:12Z | |
dc.date.available | 2024-12-13T17:18:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72548 | |
dc.description.abstract | As language teaching methodologies continue to evolve with time, there has been a shift from
the traditional, teacher-centred approaches to a student-based perspective. With these new
methodologies, new resources such as authentic materials play an important role in English as
a Foreign Language instruction. These materials, which reflect real-world situations, serve to
immerse students in meaningful language experiences and foster acquisition and fluency in the
classroom. This MA thesis aims to design an innovative, motivating didactic proposal which
integrates authentic materials using a task-based learning approach. This proposal has as a goal
to put students in a real life-like situation, to develop fluency through communication and
interactions between students, and to raise cultural awareness, introducing students to basic
aspects of the United Kingdom through the design of a trip. | es |
dc.description.abstract | A medida que las metodologías de enseñanza de idiomas evolucionan con el tiempo, se ha
pasado de métodos tradicionales centrados en el profesor, a perspectivas centradas en los
alumnos. Con estas nuevas metodologías, los nuevos recursos como el material auténtico
desempeñan un papel relevante en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Estos
materiales, que reflejan experiencias del mundo real, permiten involucrar a los estudiantes en
situaciones lingüísticas significativas y desarrollar la adquisición y la fluidez en el aula. Este
trabajo de fin de máster se propone diseñar una propuesta didáctica innovadora y motivadora
que integre materiales auténticos en un enfoque de aprendizaje basado en tareas. La propuesta
tiene como objetivo poner a los estudiantes en una situación real, desarrollar la fluidez a través
de la comunicación y las interacciones entre compañeros y fomentar la conciencia cultural
mediante la introducción a aspectos básicos del Reino Unido y el diseño de un viaje. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Authentic materials | es |
dc.subject.classification | Communicative Language Teaching | es |
dc.subject.classification | Task-based Language Teaching | es |
dc.subject.classification | English as a Foreign Language | es |
dc.subject.classification | Didactic Proposal | es |
dc.subject.classification | Materiales auténticos | es |
dc.subject.classification | Enfoque comunicativo | es |
dc.subject.classification | Enfoque basado en tareas | es |
dc.subject.classification | Inglés como lengua extranjera | es |
dc.subject.classification | Propuesta didáctica | es |
dc.title | Let’s plan a trip to the UK: The use of authentic materials in task-based learning | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.degree | Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |