Show simple item record

dc.contributor.advisorMedina Calzada, Sara es
dc.contributor.authorAlejandro Cid, Julia
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-12-18T15:26:39Z
dc.date.available2024-12-18T15:26:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/72800
dc.description.abstractTeaching culture in the EFL classroom constitutes a crucial part of the learning process of language, as it establishes a connection between the language and its practicality in a real context. This relevance has gradually become present in the curriculum of Secondary Education, thus acquiring great importance in the materials used in the EFL classroom. Nevertheless, textbooks and graded materials often fail to faithfully represent the culture of a country, promoting the spread of stereotypes about the target culture. For that reason, this dissertation presents a didactic proposal that intends to teach the culture of the United Kingdom avoiding stereotypes, to allow students from 1st of Bachillerato to learn about that culture in the most realistic way possible. To achieve this, seven sessions were designed with activities aiming to foster students’ critical thinking and interest towards British culture, through authentic materials that ensure a realistic portrayal of the UK.es
dc.description.abstractLa enseñanza de la cultura en el aula de Inglés como Lengua Extranjera constituye una parte esencial en el proceso de aprendizaje de la lengua, ya que establece una conexión entre la lengua y su practicidad en un contexto real. Esta relevancia se ha ido haciendo presente en el currículo de la Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, adquiriendo así gran importancia en los materiales utilizados en el aula de ILE. Sin embargo, los libros de texto y los materiales graduados no suelen representar fielmente la cultura de un país, lo que puede provocar la propagación de estereotipos sobre la cultura meta. Por esa razón, este Trabajo de Fin de Máster presenta una propuesta didáctica que pretende enseñar la cultura del Reino Unido evitando estereotipos, para que los alumnos de 1º de Bachillerato conozcan dicha cultura de la forma más realista posible. Para ello, se diseñaron siete sesiones con actividades destinadas a fomentar el pensamiento crítico y el interés de los alumnos hacia la cultura británica, mediante el uso de materiales auténticos que garantizan una representación realista del Reino Unido.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationDidactic Proposales
dc.subject.classificationCulturees
dc.subject.classificationStereotypeses
dc.subject.classificationUnited Kingdomes
dc.subject.classificationAuthentic materialses
dc.subject.classificationIntercultural Communicative Competencees
dc.subject.classificationPropuesta didácticaes
dc.subject.classificationCulturaes
dc.subject.classificationEstereotiposes
dc.subject.classificationReino Unidoes
dc.subject.classificationMateriales auténticoses
dc.subject.classificationCompetencia intercultural comunicativaes
dc.titleAvoiding British stereotypes in the EFL classroom. A didactic proposales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record