• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidadesPor data do documentoAutoresAssuntosTítulos

    Minha conta

    Entrar

    Estatística

    Ver as estatísticas de uso

    Compartir

    Ver item 
    •   Página inicial
    • PUBLICAÇÕES UVA
    • Revistas de la UVa
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia - 2024 - Vol.13 - Num.2
    • Ver item
    •   Página inicial
    • PUBLICAÇÕES UVA
    • Revistas de la UVa
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia - 2024 - Vol.13 - Num.2
    • Ver item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73375

    Título
    Enunciados, prácticas declaradas y creencias sobre la evaluación INVALSI en el nivel de Educación Primaria: un estudio exploratorio
    Autor
    Vaccaro, Valentina
    Bolondi, Giorgio
    Rodríguez Muñiz, Luis José
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Documento Fuente
    Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia; Vol. 13 Núm. 2 (2024): Monográfico: De MAVI a EdMa06: una mirada “afectiva” a la educación matemática en edades tempranas pags. 47-59
    Resumo
    In this paper we retrace the main stages of an interdisciplinary research project with the aim of highlighting the views of mathematics teachers on large-scale standardized tests. The researchers analyse the responses of over 500 Italian primary school teachers to a questionnaire prepared for this purpose using correlational and principal component analysis (PCA). The comparison between the questions relating to the statements and those relating to classroom practices allowed us to let the attitudes and beliefs emerge. Teachers’ recognition of the validity of the INVALSI data in building classrooms practices clashes with the belief that large scale standardized assessments are used by Institutions for the evaluation of the single teacher.
    ISSN
    2254-8351
    DOI
    10.24197/edmain.2.2024.47-59
    Version del Editor
    http://revistas.uva.es/index.php/edmain/article/view/9500
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73375
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia - 2024 - Vol.13 - Num.2 [6]
    Mostrar registro completo
    Arquivos deste item
    Nombre:
    revistas_uva_es__edmain_article_view_9500_6535.pdf
    Tamaño:
    412.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExceto quando indicado o contrário, a licença deste item é descrito como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10