• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79836

    Título
    Mission: motivation. Suggested in-class activities with the power to motivate students
    Autor
    Mañeru Rodríguez, Lucía
    Director o Tutor
    Mujcinovic, SonjaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2025
    Titulación
    Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    Motivation is a key factor in learning English as a Foreign Language (EFL). However, this aspect is usually ignored during the development of in-class activities. Therefore, this dissertation aims to design and implement motivational activities within the EFL classroom. To achieve this, ten activities were created based on communicative competence and active group participation. The activities were implemented in the 2nd year of Bachillerato. However, to check the adaptability of these activities, two of them were also implemented in two other groups of 1st and 3rd year of ESO. The results from in-class observations and a final questionnaire for students confirmed a positive impact of these activities on their motivation, as well as facilitating both content acquisition and oral participation in the classroom.
     
    La motivación es un factor clave en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera (ILE). Sin embargo, esta se olvida muchas veces durante el desarrollo de actividades de aula. Por ello, este trabajo tiene como objetivo diseñar e implementar actividades motivacionales en el aula de ILE. Para llevarlo a cabo, se crearon diez actividades basadas en la competencia comunicativa y la participación activa por grupos. Dichas actividades se implementaron en un grupo de 2º de Bachillerato y para comprobar su adaptabilidad, dos de ellas se pusieron en práctica en dos grupos de 1º y 3º de la ESO. Los resultados obtenidos tras las observaciones de aula y un cuestionario final a los estudiantes corroboran el impacto positivo de las actividades en su motivación, además de facilitar la adquisición de los contenidos y la participación oral en el aula.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Motivation
    English as a Foreign Language (EFL)
    Teaching
    In-class activities
    Motivación
    Inglés
    Lengua extranjera
    Enseñanza
    Actividades de clase
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79836
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7339]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2025_113.pdf
    Tamaño:
    1.873Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10