• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • ES Review. Spanish Journal of English Studies
    • ES Review. Spanish Journal of English Studies - 2025 - Num. 46
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • ES Review. Spanish Journal of English Studies
    • ES Review. Spanish Journal of English Studies - 2025 - Num. 46
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79866

    Título
    La utilidad percibida y satisfacción de los estudiantes con ChatGPT en la escritura: Un análisis cuantitativo
    Autor
    Zarei, Nafiseh
    Dolph Fabregas, Ivan
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2025
    Documento Fuente
    ES REVIEW. Spanish Journal of english studies; Núm. 46 (2025) pags. 167–189
    Abstract
    El rápido avance de la tecnología ha generado preocupaciones sobre la Inteligencia Artificial (IA) en la educación. Este estudio examina las percepciones de los estudiantes sobre la utilidad de ChatGPT y su satisfacción con su aplicación en la escritura. Usando el Modelo de Aceptación Tecnológica (TAM), se investigan los factores que influyen en la aceptación de ChatGPT como una herramienta de apoyo en la escritura. Los resultados revelan percepciones positivas de ChatGPT para la generación de ideas, pero una visión neutral sobre su indispensabilidad en la escritura. Se encontró una débil correlación negativa entre la utilidad percibida y la satisfacción con la escritura. Este estudio contribuye a la discusión sobre la integración de la IA en las clases de escritura, proporcionando ideas para optimizar el uso de herramientas de IA con el fin de mejorar la escritura académica.
     
    The rapid advancement of technology has raised concerns about Artificial Intelligence (AI) in education. This study examines students’ perceptions of ChatGPT’s usefulness and their satisfaction with its application in writing. Informed by the theoretical underpinnings of the Technology Acceptance Model (TAM), it investigates whether perceived usefulness would be a predictor of students’ acceptance of ChatGPT as a writing aid. Findings reveal positive perceptions of ChatGPT for idea generation but a neutral view of its indispensability in writing. A weak negative correlation was found between perceived usefulness and writing satisfaction. This study contributes to the discussion on AI integration in writing classes, providing insights for optimizing AI tools to enhance academic writing.
    Materias (normalizadas)
    ChatGPT
    utilidad percibida
    satisfacción con la escritura
    escritura asistida por IA
    estudiantes de ESL
    Filología Inglesa
    ISSN
    2531-1654
    DOI
    10.24197/6es65z75
    Version del Editor
    https://revistas.uva.es/index.php/esreview/en/article/view/student-usefulness-satisfaction-chatgpt-writing/version/12084
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79866
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • ES Review. Spanish Journal of English Studies - 2025 - Num. 46 [0]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    esreview_46_167–189.pdf
    Tamaño:
    352.5Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10