Afficher la notice abrégée

dc.contributor.advisorBarranco Izquierdo, Natalia es
dc.contributor.authorSalgado Madruga, Óscar
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2025-11-20T07:42:13Z
dc.date.available2025-11-20T07:42:13Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/79872
dc.description.abstractThis master's thesis presents a gamified teaching unit for 4th year of Compulsory Secondary Education (ESO) students titled Echoes of the First Nations. Through eight sessions, it aims to foster narrative learning, critical intercultural reflection, and an approach to the cultures of Native American peoples within the English as a Foreign Language classroom. Students will engage in the unit by embodying the role of tribal members, such as the Sioux or the Mohawk. They will be exposed to dynamics that promote communicative competence, empathy, and social awareness, while working with the Sustainable Development Goals (SDGs). Aligned with the national curriculum and current legislation, this proposal seeks not only to facilitate language acquisition, but also to transform the classroom into a space for cultural visibility, critical thinking, and ethical learning.es
dc.description.abstractEl presente trabajo del fin de Máster presenta una unidad didáctica gamificada para alumnado de 4º curso de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) titulada Echoes of the First Nations. A través de ocho sesiones, se buscará fomentar el aprendizaje narrativo, la reflexión intercultural crítica y el acercamiento a las culturas de los pueblos Nativo-americanos dentro del aula de inglés como lengua extranjera. Los estudiantes participarán en la unidad encarnando el rol de miembros de tribus, como los Sioux o los Mohawk. La clase entrará en contacto con dinámicas que promueven la competencia comunicativa, la empatía, la conciencia social y trabajarán los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS). Alineada con el currículo nacional y la legislación vigente, esta propuesta no solo busca facilitar la adquisición de la lengua, sino también convertir el aula en un espacio de visibilidad cultural, pensamiento crítico y aprendizaje ético.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Didáctica de la Lengua y Literaturaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationGamificationes
dc.subject.classificationNative Americanes
dc.subject.classificationSDGses
dc.subject.classificationTotemes
dc.subject.classificationTribees
dc.subject.classificationGamificaciónes
dc.subject.classificationNativo-americanoes
dc.subject.classificationODSes
dc.subject.classificationTótemes
dc.subject.classificationTribues
dc.title"Echoes of the First Nations: A Gamified Didactic Unit on Native American Heritage for 4th Year E.S.O. Students"es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Fichier(s) constituant ce document

Thumbnail

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée