| dc.contributor.advisor | Pedro Negro, Raquel de | es |
| dc.contributor.author | Sánchez Zancajo, Diego | |
| dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo Social | es |
| dc.date.accessioned | 2025-11-20T08:19:25Z | |
| dc.date.available | 2025-11-20T08:19:25Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79876 | |
| dc.description.abstract | The use of literature in English as a foreign language (EFL) teaching is currently a controversial topic. When it comes to its advantages and educational value, its different genres, formats and styles allow for the development of a wide range of skills. Among these are linguistic, cognitive and personal competencies. Also, literature can enhance students’ motivation and engagement. By including literary texts in the syllabus, students are able to develop their understanding of grammar, expand their vocabulary and enhance their reading comprehension while ensuring that other competencies, such as critical thinking and cultural awareness are tackled. This is especially important in younger learners in the process of shaping their identity, as the development of the personal and cognitive skills is as important as that of the linguistic ones. | es |
| dc.description.abstract | El uso de la literatura en la enseñanza del Inglés como lengua extranjera es actualmente un tema controvertido. Cuando se refiere a sus ventajas y valor educacional, sus diferentes géneros, formatos y estilos permiten el desarrollo de un amplio rango de habilidades. Entre ellas las competencias lingüísticas, cognitivas y personales. Además, la literatura mejora la motivación y participación del estudiantado. Al incluir textos literarios en el syllabus, los alumnos son capaces de desarrollar su entendimiento de la gramática, expandir su vocabulario y mejorar su comprensión lectora a la vez que se garantiza la inclusión de otras competencias como el pensamiento crítico o la conciencia cultural. Esto es especialmente importante en aprendices más jóvenes en proceso de forjar su identidad, puesto que el desarrollo de las habilidades personales y cognitivas es tan importante como aquel de las competencias lingüísticas. | es |
| dc.description.sponsorship | Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura | es |
| dc.format.mimetype | application/pdf | es |
| dc.language.iso | eng | es |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject.classification | Literature | es |
| dc.subject.classification | Horror | es |
| dc.subject.classification | EFL Teaching | es |
| dc.subject.classification | Motivation | es |
| dc.subject.classification | Language Skills Development | es |
| dc.subject.classification | Literatura | es |
| dc.subject.classification | Terror | es |
| dc.subject.classification | Enseñanza de Inglés como lengua extranjera | es |
| dc.subject.classification | Motivación | es |
| dc.subject.classification | Desarrollo de habilidades del lenguaje | es |
| dc.title | Exploring English Popular Horror Literature: Short Stories as EFL Teaching Tools | es |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
| dc.description.degree | Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | es |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
| dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |