• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39146

    Título
    Dativizable or Non-dativizable: That is the question? A syntactic- semantic analysis of English (non)-dativizable constructions in the production of a set of 2L1 English/Spanish simultaneous bilingual twins
    Autor
    Sánchez Calderón, SilviaAutoridad UVA Orcid
    Fernández Fuertes, RaquelAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2016
    Editorial
    Malta Chamber of Scientists
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Xjenza Online, 2016, vol. 4, n. 1. p. 44-57
    Resumen
    This paper analyzes the syntactico-semantic factors which trigger Dative shift in English dativizable verbs, i.e. those verbs that allow alternation between double object and prepositional complement constructions. It also focuses on non-dativizable verbs that restrict their subcategorization framework to either double object or prepositional complement constructions. This syntactico-semantic relation between dativizable and nondativizable structures is addressed in acquisition by examining the incidence for the two verb types in a set of English/Spanish 2L1 bilingual twins. Our results show that the syntactic and semantic features that dativizable and non-dativizables present go hand in hand with the age of rst occurrence and the language development of the participants. Hence, dativizable to-dative double object constructions (DOC) are the utterances produced the earliest at the age of 2, as opposed to dativizable to/for-datives and non-dativizable constructions, which begin to emerge at around the age of 3. Finally, our results also suggest that the high adult input frequency explains the twins' early production of dativizable structures and that, in the same way, the children's low exposure to non-dativizable utterances correlates with the later occurrence in the twins' spontaneous production.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Bilingüismo
    Lenguaje- Adquisición
    ISSN
    1818-7269
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.7423/XJENZA.2016.1.07
    Version del Editor
    https://www.xjenza.org/Xjenza-Online-Vol-4-Iss-1---July-2016_Jold_7.html
    Propietario de los Derechos
    © 2016 Malta Chamber of Scientists
    Idioma
    eng
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/39146
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • UVALAL - Artículos de revista [19]
    • DEP27 - Artículos de revista [77]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Dativizable-non-datinizable-Eng-Spa.pdf
    Tamaño:
    834.7Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10