• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/15860

    Título
    Atención a la diversidad en el área de Educación Física: el caso de una alumna con discapacidad intelectual moderada
    Autor
    Zorraquino Salvo, Camino
    Director o Tutor
    Martínez Álvarez, LucioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2015
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    Con este trabajo fin de grado pretendo dar respuesta a las necesidades educativas especiales en el área de Educación Física de una alumna con discapacidad intelectual moderada. Para ello, he llevado a cabo un estudio de caso sobre esta alumna donde he tenido que identificar y analizar sus necesidades, limitaciones y posibilidades. A continuación, he adaptado metodológicamente una Unidad Didáctica con el objetivo de potenciar la habilidad motriz, la autonomía personal y las habilidades sociales de dicha alumna.
     
    In this work I have tried to find the special educational needs of a student with moderate intellectual disability in the area of Physical Education. For this, I first studied this student in deep in order to identify and analyze her needs, limitations and possibilities. Then, I methodologically adapted a teaching unit to enhance her motor skills, personal autonomy and social abilities.
    Materias (normalizadas)
    Niños discapacitados - Educación Física
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/15860
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L 1156.pdf
    Tamaño:
    1.489Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10