dc.contributor.advisor | Cámara Arenas, Enrique | es |
dc.contributor.author | Roa Gutiérrez, Sara | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2016-09-16T08:10:33Z | |
dc.date.available | 2016-09-16T08:10:33Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://uvadoc.uva.es/handle/10324/18914 | |
dc.description.abstract | Some problems in the second language acquisition process may be caused by the mother tongue. Specifically, in most cases, the Spanish language impedes or makes the learning of a second language difficult. With this fieldwork study, I have managed to assess the extent to which the Spanish language interferes with the process of EFL acquisition of seventy-seven young students, and how this is reflected in their production of certain spelling errors. The empirical data obtained showed that learners make a higher quantity of errors due to the interference of their L1 than other error categories. | es |
dc.description.abstract | La lengua materna puede ocasionar problemas durante el proceso de adquisición de una segunda lengua. Concretamente, en la mayoría de los casos, la lengua española impide o dificulta el aprendizaje del inglés. En este trabajo, se ha intentado valorar hasta qué punto la lengua española interfiere en el proceso de la adquisición del inglés como lengua extranjera de setenta y siete estudiantes, y cómo ello se ve reflejado en la producción de ciertos errores ortográficos. Los datos empíricos obtenidos mostraron que los estudiantes producen en mayor cuantía errores debidos a la interferencia de su lengua materna que otros pertenecientes a otras categorías. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.subject | Inglés (Lengua) - Estudio y enseñanza - Estudiantes extranjeros | es |
dc.title | Assessing L1 Interference on English spelling among Spanish EFL students | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |