• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2015 - Num. 36
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • ES: Revista de filología inglesa
    • ES: Revista de filología inglesa - 2015 - Num. 36
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/22676

    Título
    Second language vocabulary acquisition under two different types of instruction: the effects of concentrated and distributed introduction in immediate and delayed retention
    Autor
    Alcaraz Mármol, Gema
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2015
    Documento Fuente
    ES: Revista de filología inglesa, 2015, N.36, pags.7-25
    Abstract
    This paper analyses the performance of university students enrolled in two different types of EFL programs, and with different time distribution. The first program (program A) offered six hours per week over two months, and it was classified as intensive or massed. The second program (program B) offered two hours per week during a period of six months, and it was classified as extensive or distributed. Acquisition was tested at two moments: just after instruction had finished and three months later. It was observed that massed introduction of vocabulary had better results than distributed introduction immediately after instruction. However, students enrolled in the extensive program could retain more vocabulary three months later.
     
    El presente trabajo analiza el proceso de adquisición de estudiantes universitarios cursando dos tipos de programas de inglés como lengua extranjera, con distribuciones temporales distintas. El primer programa (A) ofrecía seis horas semanales durante dos meses, siendo así considerado de intensivo. El segundo programa (B) ofrecía dos horas a la semana durante seis meses, siendo así calificado de programa extensivo. La adquisición léxica de los alumnos se midió en dos momentos: justo al finalizar el curso y tres meses más tarde. Se observó que la introducción intensiva del vocabulario había dado mejores resultados que la introducción extensiva inmediatamente después de la finalización del curso. Sin embargo, los estudiantes que habían cursado el programa extensivo habían podido retener más vocabulario pasados tres meses tras la instrucción.
    Materias (normalizadas)
    Filología Inglesa
    ISSN
    0210-9689
    Version del Editor
    https://revistas.uva.es/index.php/esreview/article/view/734
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/22676
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • ES: Revista de filología inglesa - 2015 - Num. 36 [11]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    ES-2015-36-SecondLanguagevocabulary.pdf
    Tamaño:
    343.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10