• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49011

    Título
    Literatura infantil y educación emocional
    Autor
    Martín Soto, Cristina
    Director o Tutor
    Medina Calzada, SaraAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    El presente Trabajo de Fin de Grado tiene como objetivo demostrar el valor de la Educación Emocional y los cuentos infantiles en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera en Educación Infantil. La siguiente propuesta de intervención se apoya fundamentalmente en la utilización de diversos cuentos infantiles que abordan temas relacionado con la expresión y gestión de las diferentes emociones. Conseguir la motivación del alumnado será clave para desarrollar las destrezas lingüísticas de la lengua inglesa de la forma deseada.
     
    The aim of this Final Degree Project is to demonstrate that Emotional Education and children’s tales can be useful resources in the learning of English as a foreign language in Early Childhood Education. The following intervention proposal is fundamentally based on the use of different children’s tales, which deal with issues related to the ability to express and manage feelings. Fostering the students’ motivation will be crucial to develop the linguistic skills of the English language.
    Palabras Clave
    Cuentos infantiles
    Inglés como lengua extranjera
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49011
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30934]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4864.pdf
    Tamaño:
    3.241Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10