• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49017

    Título
    Primeros indicios de la dislexia en Educación Infantil: propuesta de intervención
    Autor
    Martínez Fuentes, Nerea
    Director o Tutor
    Olivares Moral, SoniaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    En el siguiente documento se presenta una propuesta de intervención temprana para trabajar sobre posibles casos que vislumbren indicios de dislexia en Educación Infantil. Para ello, se establece una fundamentación teórica que ofrece el adecuado sustento para desarrollar la propuesta y el diseño de este programa. La intervención planteada se despliega a través de tres bloques fundamentales, cada uno de ellos con sus respectivas actividades ajustadas al contexto y características de los niños con los que se ha trabajado. Varias de las dinámicas planteadas se han podido llevar a cabo en el aula y, gracias a esto, se ofrece igualmente una breve exposición cualitativa de los resultados obtenidos y una reflexión critica sobre los datos hallados. Se concluye la exposición de este trabajo con las conclusiones desprendidas tanto de su elaboración como de la aplicación de los aspectos fundamentales aquí presentados.
     
    The following document presents an early intervention proposal to work on possible cases that show signs of Dyslexia in Early Childhood Education. For this, a theoretical foundation is established that offers the adequate support to develop the proposal and design of this program. The proposed intervention is deployed through three fundamental blocks, each of them with thier respective activities adjusted to the context and characteristics of children with whom they have worked. Several of the proposed dynamics have been carried out in the classroom and, thanks to this, a brief qualitative presentation of results obtained and a critical reflection on the date found is also offered. The presentation of this work is concluded with the conclusions drawn both from its elaboration and from the application of the fundamental aspects presented here.
    Palabras Clave
    Dislexia
    Primeros indicios
    Atención temprana
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49017
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30913]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G4866.pdf
    Tamaño:
    1.425Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10