• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49527

    Título
    Estrategias para la mejora de la convivencia en el aula
    Autor
    Herranz Delgado, Alicia
    Director o Tutor
    Martín Antón, Luis JorgeAutoridad UVA
    Carbonero Martín, Miguel ÁngelAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    La convivencia en el aula resulta un aspecto esencial que posibilita el aprendizaje y el desarrollo de los/as alumnos/a y les permite trabajar valores fundamentales para la vida en sociedad. El presente trabajo propone un plan de intervención en el que se trabajarán estrategias para la mejora de la convivencia en el aula dirigido al alumnado de 1º y 2º de la E.S.O, a través de diversas recursos y metodologías, como clases magistrales, clase invertida, dinámicas de grupo, … busca lograr una mejora en la convivencia del propio grupo y del centro en su conjunto.
     
    Coexistence in the classroom is an essential aspect that enables students to learn and develop and allows them to work on fundamental values for life in society. This research work proposes a proposal for intervention in which strategies will be worked on to improve coexistence in the classroom aimed at 1st and 2nd year E.S.O students, through various resources and methodologies, such as lectures, flipped classroom, group dynamics, … seeks to achieve an improvement in the coexistence of the group itself and of the center as a whole.
    Palabras Clave
    Convivencia
    Educación Secundaria
    Resolución de conflictos
    Departamento
    Departamento de Psicología
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/49527
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7002]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM-G1347.pdf
    Tamaño:
    1.546Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10