• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/50447

    Título
    The picnic : a storytelling proposal for the second infant cycle in the English subject
    Autor
    Alonso Sanz, Marta
    Director o Tutor
    Domene Benito, Rocío
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    ABSTRACT This Final Degree Work is based on the importance of Storytelling in Early Years. This teaching technique is motivating, challenging and enjoyable, and can help develop positive attitudes towards the foreign language, culture and language learning. Children exercises the imagination; they can get involved in a story as they identify with the characters and try to interpret the narrative and the illustrations. On the other hand, it is really challenging how to implement a storytelling proposal in an infant class in the subject of English as a second language which means that English turns into the vehicular language for learning. A story can be used to develop other subjects such as Knowledge and Understanding of the World, Arts and Crafts, Maths, Music, Drama and Physical Education
     
    RESUMEN Este Trabajo Fin de Grado se centra principalmente en la importancia del Storytelling en el segundo ciclo de Educación Infantil. Esta técnica de enseñanza es motivadora, estimulante y divertida, y puede ayudar a desarrollar actitudes positivas hacia la lengua extranjera, la cultura y el aprendizaje de idiomas. El alumnado ejercita la imaginación, puede involucrarse en un cuento al identificarse con los personajes y tratar de interpretar la narración y las ilustraciones. Por otro lado, es todo un reto implementar una propuesta de Storytelling en una clase de infantil en la asignatura de inglés, como segunda lengua, lo que significa que el inglés se convierte en la lengua vehicular del aprendizaje. Asimismo, un cuento puede servir para desarrollar otras asignaturas como Conocimiento del Entorno, Plástica, Matemáticas, Música, Teatro y Educación Física
    Materias Unesco
    5801.07 Métodos Pedagógicos
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Storytelling
    Infant education
    Natural approach
    CLIL
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/50447
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [24969]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L2985.pdf
    Tamaño:
    3.835Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Comentarios

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10