• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52428

    Título
    PROSIT! Una propuesta didáctica sobre alimentación y cocina romanas basadas en el ABP
    Autor
    Pastor Cobas, Isabel
    Director o Tutor
    Recio Muñoz, VictoriaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    Presentamos una propuesta didáctica sobre la alimentación y cocina romanas basada en el Aprendizaje Basado en Proyectos para Latín de 4º de ESO. Es interdisciplinar porque participan los alumnos de la asignatura optativa Cultura Científica. Está acompañada de un breve análisis de las fuentes clásicas latinas que hacen referencia a los temas más importantes y representativos de la alimentación y cocina romanas, así como de una explicación somera de la metodología empleada, el ABP.
     
    We present a didactic proposal on Roman food and cuisine based on Project-Based Learning and targeted to 4th ESO students of Latin. It is interdisciplinary because it involves the participation of students from the optional subject Scientific Culture. It is accompanied by a brief analysis of classical Latin quotations that refer to the most important and representative topics of Roman food and cuisine, as well as a concise explanation of the methodology used, the PBL.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP)
    propuesta didáctica
    alimentación romana
    cocina romana
    Latín
    Cultura Científica
    Educación Secundaria Obligatoria
    Project-Based Learning (PBL)
    didactic proposal
    Roman food
    Roman cuisine
    Latin
    Scientific Culture
    Compulsory Secondary Education
    Departamento
    Departamento de Pediatría e Inmunología, Obstetricia y Ginecología, Nutrición y Bromatología, Psiquiatría e Historia de la Ciencia
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/52428
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7034]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2021_117.pdf
    Tamaño:
    1.282Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10