• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Lengua Española
    • DEP49 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Lengua Española
    • DEP49 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/57494

    Título
    Sobre repetición léxica y sintaxis prepositiva
    Autor
    García Medall Villanueva, Joaquín AmadeoAutoridad UVA
    Año del Documento
    1992
    Editorial
    Universidad de Alicante
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    ELUA: Estudios de Lingüística. Universidad de Alicante, Nº 8, 1992, págs. 67-83
    Zusammenfassung
    This study intends to describe the functions of the Spanish structures whose nouns appear repeated and integrated by means of some connecting preposition, for example de casa en casa (Pr+N+Pr+N), entre cigarro y cigarro (Pr+N+cop.+N) or codo con codo (N+Pr+N). Far for confirming fixed schemes, we propose to defend here that there exist very concrete choices of nouns sensitive to this syntactic configuration. They include numerals and continuous nouns referring to parts of the human body, parts of a whole, and place references. Despite the repetition of signs the referential distinction is maintained. In accord with the changes of the next the focus is the number limited to 2, or else an unlimited or presupposed number. But in whatever way indetermined, the said prepositive structures are opposed functionally and semantically to other repetitive structures that are not prepositive. These latter will not be treated in this analysis but nevertheless need a syntax of paratactic coordination and of juxtaposition.
    Materias (normalizadas)
    Lengua coloquial
    Español (Lengua) - Locuciones prepositivas
    Español (lengua) - Modismos
    Español (Lengua) - Sustantivo
    Español (Lengua) - Sintaxis
    Materias Unesco
    5701.07 Lengua y Literatura
    57 Lingüística
    ISSN
    0212-7636
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.14198/ELUA1992.8.04
    Version del Editor
    https://revistaelua.ua.es/article/view/1992-n8-sobre-repeticion-lexica-y-sintaxis-prepositiva
    Propietario de los Derechos
    © Universidad de Alicante
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/57494
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP49 - Artículos de revista [96]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    Sobre-repeticion-lexica-y-sintaxis-prepositiva.pdf
    Tamaño:
    958.9Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Verwandte Dokumente

    Anzeige der Dokumente mit ähnlichem Titel, Autor, Urheber und Thema.

    • Thumbnail

      El aprendizaje experiencial aplicado a la adquisición de contenidos de ciencias naturales utilizando la lengua inglesa como lengua vehicular 

      Benito Carrascosa, Raquel (2023)
    • Thumbnail

      La exposición a dos lenguas distintas y su influencia en el aprendizaje de una tercera lengua 

      Rodríguez Bento, Jonathan (2019)
    • Thumbnail

      La literatura infantil en la lengua inglesa como recurso de la enseñanza aprendizaje de la lengua inglesa en el aula de Educación Primaria 

      Aparicio Yévenes, David (2014)

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10