• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/58947

    Título
    Validation and adaptation of the academic-resilience scale in the spanish context
    Autor
    Trigueros, Rubén
    Magaz González, Ana MaríaAutoridad UVA Orcid
    García Tascón, Marta
    Alias, Antonio
    Aguilar Parra, José M.
    Año del Documento
    2020
    Editorial
    MDPI
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Int. J. Environ. Res. Public Health, 2020, vol.17, n.11, 3779
    Resumen
    The aim of this study was to validate and adapt the academic-resilience scale in the Spanish context. The study involved 2967 university students aged 18–33 (Mean, M = 23.65; Standard Deviation, SD = 2.57) from several universities in Andalusia (Spain). Exploratory and confirmatory factorial analyses revealed adequate adjustment rates for the new version of the scale showing the factorial structure invariant with respect to that generated. Three factors that integrate the scale obtained high correlation, internal consistency, and temporal stability. The Spanish version of the academic-resilience scale was shown to have adequate psychometric properties to measure academic resilience in the Spanish university context.
    Materias (normalizadas)
    Resiliencia
    Estudiantes universitarios
    Análisis factorial
    Materias Unesco
    5801.02 Pedagogía Comparada
    Palabras Clave
    Resilience
    Academic education
    University students
    Factor analysis
    Resiliencia
    Educación académica
    Estudiantes universitarios
    Análisis factorial
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.3390/ijerph17113779
    Version del Editor
    https://www.mdpi.com/1660-4601/17/11/3779
    Propietario de los Derechos
    © 2020 The Authors
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/58947
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Artículos de revista [334]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Validation-and-Adaptation.pdf
    Tamaño:
    1002.Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Atribución 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Atribución 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10