• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59186

    Título
    La fantasía épica de Juego de tronos y su aplicación didáctica
    Autor
    Monedero Herrero, Víctor
    Director o Tutor
    Rosa Cubo, María CristinaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    En este trabajo se establecen comparaciones entre los distintos aspectos culturales comunes entre la Antigüedad Grecorromana y los elementos culturales de la serie televisiva Juego de tronos y se realiza un estudio que permita defender su viabilidad como recurso didáctico en el aula de secundaria. Una vez confirmado este aspecto, presento diversas aplicaciones didácticas en las que la serie se convierte en herramienta didáctica y asegura la motivación del alumno en el proceso de aprendizaje.
     
    In this work, comparisons are established between the different cultural aspects common between Greco-Roman Antiquity and the cultural elements of the television series Game of Thrones and a study is carried out to defend its viability as a didactic resource in the secondary classroom. Once this aspect is confirmed, I present several didactic applications in which the series becomes a didactic tool and ensures the motivation of the student in the learning process.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Roma
    Juego de tronos
    Elementos comunes
    Cultura romana
    Motivación
    Aplicación didáctica
    Rome
    Game of Thrones
    Common elements
    Roman culture
    Motivation
    Didactic application
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59186
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7002]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2022_027.pdf
    Tamaño:
    1003.Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10