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dc.contributor.advisorMujcinovic, Sonja es
dc.contributor.authorGarcía Muñoz, Claudia
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2023-04-20T15:56:49Z
dc.date.available2023-04-20T15:56:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/59246
dc.description.abstractPrevious studies have proven subject-verb agreement a difficult area for learners of English as L2. Thus, the aim of this study is to shed some light on subject-verb agreement errors and how these can be dealt with bearing in mind the following variables in relation to the participants: i) whether they attend a CLIL program; ii) their proficiency level in English; and iii) their motivation when writing in English. In order to do so, two storytelling tasks and an Acceptability Judgment Task (AJT) have been designed, together with a questionnaire to find out the students’ motivation status when writing in English and the reasons for that. The results of the experimental test reveal that: i) the omission of the 3rd person singular morpheme -s in written production is recurrent; ii) the error correction process should be adapted to the group’s cognitive and linguistic level and needs; and iii) the CLIL program impacts positively on the students’ motivation and linguistic proficiency. Lastly, a didactic proposal is presented to review the problematic aspects, especially in the non-CLIL group, and to reinforce the positive aspects in the CLIL group.es
dc.description.abstractEstudios anteriores han demostrado que la concordancia sujeto-verbo es un área difícil para estudiantes de inglés como segunda lengua. Así, el objetivo de este estudio es arrojar algo de luz sobre los errores de concordancia sujeto-verbo y cómo se pueden tratar teniendo en cuenta estas variables en relación con los participantes: i) si asisten a un programa AICLE; ii) su nivel de inglés; y iii) su motivación al escribir en inglés. Para ello, se han diseñado dos tareas de narración y una tarea de juicio de aceptabilidad, junto con un cuestionario para conocer la motivación de los alumnos al escribir en inglés y las razones para ello. Los resultados de la prueba experimental revelan que: i) la omisión del morfema de 3ª persona de singular -s en la producción escrita es recurrente; ii) el proceso de corrección de errores debe adaptarse al nivel y a las necesidades cognitivas y lingüísticas del grupo; y iii) el programa AICLE impacta positivamente en la motivación y la competencia lingüística de los alumnos. Finalmente, se presenta una propuesta didáctica para superar las dificultades, especialmente en el grupo no AICLE, y para reforzar los aspectos positivos en el grupo AICLE.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationsubject-verb agreementes
dc.subject.classificationCLIL programes
dc.subject.classification3rd person singular morphemees
dc.subject.classificationmotivationes
dc.subject.classificationerror correction.es
dc.subject.classificationconcordancia sujeto-verboes
dc.subject.classificationprograma AICLEes
dc.subject.classificationmorfema de 3ª persona de singulares
dc.subject.classificationmotivaciónes
dc.subject.classificationcorrección de erroreses
dc.titleCorrecting Subject-Verb Agreement Errors in Written Production: A Comparison between CLIL and Non-CLIL Contextses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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