• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62274

    Título
    Propuesta educativa para favorecer la inclusión de alumnado con hipoacusia bilateral neurosensorial
    Autor
    López Muñoz, Ana
    Director o Tutor
    Fernández García, José AntonioAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    El alumnado con hipoacusia está presente en las aulas, por ello como docentes debemos intervenir de forma temprana brindando una respuesta educativa de calidad a las necesidades educativas especiales que se presenten, favoreciendo siempre la plena inclusión dentro del aula y las relaciones sociales, comunicativas y afectivas entre niños sordos y oyentes. En el presente trabajo se expone en primer lugar, una fundamentación teórica a cerca de la discapacidad auditiva, diferentes clasificaciones de la discapacidad auditiva y algunos aspectos sobre la comunicación de este tipo de alumnado en el aula. En segundo lugar se ofrece una propuesta de intervención para trabajar la comunicación y la inclusión educativa dirigida principalmente al alumnado con hipoacusia en el aula ordinaria.
     
    Students with hearing loss are present in the classroom, therefore as teachers we must intervene early providing a quality educational response to the special educational needs that arise, always favoring full inclusion within the classroom and social, communicative and affective relationships between deaf and hearing children. In the present work, in the first place, a theoretical foundation about hearing disability, different classifications of hearing disability and some aspects of the communication of this type of students in the classroom are exposed. Secondly, an intervention proposal is offered to work on communication and educational inclusion aimed mainly at students with hearing loss in the ordinary classroom.
    Palabras Clave
    Hipoacusia
    Educación inclusiva
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62274
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30938]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G6293.pdf
    Tamaño:
    1.175Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10