• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62448

    Título
    Propuesta socioeducativa en un aula de apoyo CLAS: la inteligencia emocional con alumnado con Trastorno del Espectro Autista
    Autor
    Marín Folgado, Raquel
    Director o Tutor
    Calderón Quindós, María TeresaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Social
    Abstract
    Este trabajo de fin de grado presenta dos propuestas de intervención dirigidas para el Aula de Apoyo CLAS de un IES ubicado en Zamora. Concretamente, se dirige a seis alumnos comprendidos entre los 12 y los 19 años con Trastorno del Espectro Autista. A lo largo de este trabajo se ha observado la necesidad de que estas propuestas sean individualizadas, con el fin de adaptar las actividades a sus necesidades, sus fortalezas y sus dificultades. La propuesta se centra en la inteligencia emocional, abarcando diferentes objetivos que mejoren la identificación y la comunicación de las emociones y, con ello, mejorar también las relaciones sociales.
     
    This final degree project presents two intervention proposals aimed at the CLAS Support Classroom of a secondary school located in Zamora. Specifically, it is aimed at six students aged between 12 and 19 years with Autism Spectrum Disorder. Throughout this work we have observed the need for these proposals to be individualised in order to adapt the activities to their needs, strengths and difficulties. The proposal focuses on emotional intelligence, covering different objectives that improve the identification and communication of emotions and, with this, also improve social relations.
    Palabras Clave
    Educación Social
    Trastorno del Espectro Autista
    Inteligencia emocional
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62448
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30948]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G6394.pdf
    Tamaño:
    2.542Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10