• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Organización de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados
    • DEP53 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Organización de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados
    • DEP53 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67817

    Título
    Does it pay off for museums to foster creativity? The complementary effect of innovative visitor experiences
    Autor
    Camarero Izquierdo, María CarmenAutoridad UVA Orcid
    Garrido Samaniego, María JoséAutoridad UVA Orcid
    Vicente Hernández, EvaAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2019
    Editorial
    Taylor and Francis online
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Journal of Travel & Tourism Marketing, 2019, vol. 36, n.2, p.144-158
    Resumen
    This paper aims to explore the link between creativity orientation, investment in visitors’ experience and operating and funding performance in tourist attractions, taking museums as a case study. The empirical work is based on an analysis of the information provided by a sample of Spanish, French, German, British and American museums. The findings highlight the positive impact of creativity orientation on museums’ operating performance, but show a curvilinear effect on funding performance. The use of new technologies and adaptation to the audience proves positive when seeking to attract visitors
    Materias (normalizadas)
    Museos - Marketing
    Museos - Gestión
    Materias Unesco
    5101.06 Museología
    5311.05 Marketing (Comercialización)
    6111.01 Creatividad
    Palabras Clave
    Visitor experience
    Cultural heritage management
    Cultural tourism
    Tourism marketing
    Technology
    Museums
    Creativity
    Museum funding
    Innovation
    Performance
    ISSN
    1054-8408
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1080/10548408.2018.1497567
    Patrocinador
    This work was supported by the Ministry of Economy and Competitiveness. National R&D Plan. It forms part of the research project “Innovating European museums. Analyzing activities, determinants, and efficiency indicators” [ECO2012-38552].
    Version del Editor
    https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10548408.2018.1497567
    Propietario de los Derechos
    © Taylor & Francis
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67817
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP53 - Artículos de revista [97]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Does_it_payoff_for_museums_to_foster_creativity.pdf
    Tamaño:
    541.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10