• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72221

    Título
    Enseñanza de cultura de los países de habla inglesa en el aula de Educación Infantil
    Autor
    García Fernández, Alba (Facultad de Educación y Trabajo Social)
    Director o Tutor
    Calderón Quindós, María TeresaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Infantil
    Abstract
    Este TFG presenta una propuesta didáctica que se centra en introducir al aula un enfoque intercultural, gracias a este se busca el desarrollo de diferentes capacidades sociales como la empatía y la solidaridad, además de capacidades comunicativas en otras lenguas, en este caso el inglés. Para la elaboración del mismo, se ha comenzado realizando una revisión teórica sobre la cultura y el aprendizaje de una segunda lengua en el aula, de la cual se ha aprendido la importancia de educar en un ambiente de interculturalidad, y del desarrollo temprano de una segunda lengua, como el inglés. Asimismo, la propuesta sigue un marco legal y metodológico. Gracias a la información obtenida, se diseña una propuesta didáctica dirigida a un aula del último curso del segundo ciclo de educación infantil, la cual utiliza como hilo conductor cinco festividades que tienen lugar en países de habla inglesa.
     
    This Final Dissertation presents a didactic proposal that focuses on introducing an intercultural approach into the classroom. This approach aims to help children develop different social skills such as empathy and solidarity, as well as communicative skills in other languages, in this case English. To discuss culture in the classroom, five festivities that take place in English-speaking countries will be used as a common thread. For its development, a theoretical review on culture and second language learning in the classroom was conducted, which highlighted the importance of educating children in an intercultural environment, and the early development of a second language, such as English. Also, the proposal follows a legal and methodological framework. Thanks to the information obtained, a didactic proposal is designed, aimed at a classroom in the last year of the second cycle of early childhood education, which deals with five festivities that take place in English-speaking countries and a final proposal that brings all the cultures together.
    Palabras Clave
    Cultura
    Festividades
    Interculturalidad
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72221
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30857]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G7087.pdf
    Tamaño:
    2.287Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10