Show simple item record

dc.contributor.advisorCarrera de la Red, María José es
dc.contributor.advisorMedina Calzada, Sara es
dc.contributor.authorGarcía Arias, Aroa
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-12-11T10:08:05Z
dc.date.available2024-12-11T10:08:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/72366
dc.description.abstractPeace education is a cross-curricular value of special importance in secondary education, and thus it should also be addressed in the EFL classroom. A good way to do it while coming closer to the Northern Irish culture and developing the Intercultural Communicative Competence is through the topic of the Troubles. When putting that experience into practice and in order to try to avoid a biased view or any kind of stereotype, using realia and replica can result beneficial. Therefore, this final MA dissertation presents four learning situations aimed at each of the levels of ESO in which working with the topic of the Troubles through realia and replica is used as a means to foster peace education and enhance the students’ Intercultural Communicative Competence.es
dc.description.abstractLa educación para la paz es un contenido de carácter transversal de especial importancia en la etapa de la educación secundaria y es por esa razón que también se debería tratar en el aula de ILE. Una buena forma de hacerlo mientras se acerca a los alumnos a la cultura norirlandesa y se desarrolla su competencia comunicativa intercultural es a través del conflicto norirlandés conocido como ‘the Troubles’. A fin de evitar una visión distorsionada o ciertos estereotipos acerca del tema, el uso de realia y replica puede resultar ciertamente beneficioso. Por ello, este Trabajo de Fin de Máster presenta cuatro situaciones de aprendizaje para cada uno de los niveles de la ESO en las cuales se trata el tema del conflicto norirlandés a través de realia y replica con el propósito de fomentar la educación para la paz y mejorar la competencia comunicativa intercultural de los estudiantes.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationEFL teachinges
dc.subject.classificationThe Troubleses
dc.subject.classificationPeace educationes
dc.subject.classificationRealia and replicaes
dc.subject.classificationIntercultural Communicative Competencees
dc.subject.classificationEnseñanza de ILEes
dc.subject.classificationConflicto norirlandéses
dc.subject.classificationEducación para la pazes
dc.subject.classificationRealia y replicaes
dc.subject.classificationCompetencia comunicativa interculturales
dc.titleNo Trouble Through the Troubles: Realia and Replica as a Means to Foster the Intercultural Communicative Competence and Peace Education in the EFL Classroomes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record