dc.contributor.advisor | Carrera de la Red, María José | es |
dc.contributor.advisor | Medina Calzada, Sara | es |
dc.contributor.author | García Arias, Aroa | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2024-12-11T10:08:05Z | |
dc.date.available | 2024-12-11T10:08:05Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72366 | |
dc.description.abstract | Peace education is a cross-curricular value of special importance in secondary education, and thus it should also be addressed in the EFL classroom. A good way to do it while coming closer to the Northern Irish culture and developing the Intercultural Communicative Competence is through the topic of the Troubles. When putting that experience into practice and in order to try to avoid a biased view or any kind of stereotype, using realia and replica can result beneficial. Therefore, this final MA dissertation presents four learning situations aimed at each of the levels of ESO in which working with the topic of the Troubles through realia and replica is used as a means to foster peace education and enhance the students’ Intercultural Communicative Competence. | es |
dc.description.abstract | La educación para la paz es un contenido de carácter transversal de especial importancia en la etapa de la educación secundaria y es por esa razón que también se debería tratar en el aula de ILE. Una buena forma de hacerlo mientras se acerca a los alumnos a la cultura norirlandesa y se desarrolla su competencia comunicativa intercultural es a través del conflicto norirlandés conocido como ‘the Troubles’. A fin de evitar una visión distorsionada o ciertos estereotipos acerca del tema, el uso de realia y replica puede resultar ciertamente beneficioso. Por ello, este Trabajo de Fin de Máster presenta cuatro situaciones de aprendizaje para cada uno de los niveles de la ESO en las cuales se trata el tema del conflicto norirlandés a través de realia y replica con el propósito de fomentar la educación para la paz y mejorar la competencia comunicativa intercultural de los estudiantes. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | EFL teaching | es |
dc.subject.classification | The Troubles | es |
dc.subject.classification | Peace education | es |
dc.subject.classification | Realia and replica | es |
dc.subject.classification | Intercultural Communicative Competence | es |
dc.subject.classification | Enseñanza de ILE | es |
dc.subject.classification | Conflicto norirlandés | es |
dc.subject.classification | Educación para la paz | es |
dc.subject.classification | Realia y replica | es |
dc.subject.classification | Competencia comunicativa intercultural | es |
dc.title | No Trouble Through the Troubles: Realia and Replica as a Means to Foster the Intercultural Communicative Competence and Peace Education in the EFL Classroom | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.degree | Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |