Show simple item record

dc.contributor.advisorMedina Calzada, Sara es
dc.contributor.authorEnjuto Pedrero, Clara
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-12-18T17:02:33Z
dc.date.available2024-12-18T17:02:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/72827
dc.description.abstractLiterature tends to be ignored in the English as a Foreign Language classroom; however, its benefits for students are numerous not only for improving their linguistic competence in the English language but also for their intercultural, personal, and social enrichment. Consequently, this dissertation presents a didactic proposal for Secondary education to promote reading among students in the EFL context through the short stories “The Third and Final Continent” and “The Ottawa Valley” by the female authors Jhumpa Lahiri and Alice Munro, respectively. The main aim is to motivate learners towards reading, presenting them with experiences, problems and concerns which they may identify with their own, making them reflect on their own experiences. This didactic proposal also makes students reflect on intercultural issues, making them active receivers of the texts, as they will not merely read but also express their opinions, positioning themselves on intercultural matters while developing the linguistic competence in the foreign language.es
dc.description.abstractLa literatura tiende a ser ignorada en el aula de inglés como lengua extranjera; sin embargo, sus beneficios para los estudiantes son numerosos no sólo para mejorar su competencia lingüística en lengua inglesa sino también para su enriquecimiento intercultural, personal y social. En consecuencia, este Trabajo de Fin de Grado presenta una propuesta didáctica de intervención en Educación Secundaria para promover la lectura entre los estudiantes de inglés como lengua extranjera a través de los relatos “The Third and Final Continent” y “The Ottawa Valley” de las autoras Jhumpa Lahiri y Alice Munro, respectivamente. El objetivo principal es motivar a los alumnos hacia la lectura, presentándoles experiencias, problemas e inquietudes que se identifiquen con las suyas, haciéndoles reflexionar sobre sus propias vivencias. Esta propuesta didáctica también hace reflexionar a los alumnos sobre cuestiones interculturales, convirtiéndolos en receptores activos de los textos, ya que no se limitarán a leer, sino que expresarán sus opiniones, posicionándose sobre cuestiones interculturales a la vez que desarrollan la competencia lingüística en la lengua extranjera.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationDidactic Proposales
dc.subject.classificationEFL learninges
dc.subject.classificationLiterature for Personal Enrichmentes
dc.subject.classificationShort Storieses
dc.subject.classificationInterculturalityes
dc.subject.classificationPropuesta Didácticaes
dc.subject.classificationAprendizaje ILEes
dc.subject.classificationLiteratura para el Enriquecimiento Personales
dc.subject.classificationHistorias Cortases
dc.subject.classificationInterculturalidades
dc.titleDeveloping interculturality in the EFL classroom through short stories: a didactic proposales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.degreeMáster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomases
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record