• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/74345

    Título
    Enhancing music education in the Peruvian Amazon: a call for urgent action
    Autor
    Prados Bravo, SarayAutoridad UVA Orcid
    Rolando, Claudia
    Año del Documento
    2023
    Editorial
    Frontiers
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Frontiers in Education, 2023, 8, 1-8
    Zusammenfassung
    (Español al final) This study focuses on music education in the Peruvian educational system, specifically in the Alto Amazonas region. Through qualitative research methods such as participant observation, video recordings, documentary analysis and questionnaires, the study assesses the state of music education and music teacher education, evaluates the musical training of individuals in jungle populations, and explores strategies for preserving Amazonian folklore. The findings reveal a lack of emphasis on music in the curriculum, inadequate teacher training, and a need to protect and revitalize folklore. Recommendations are made to address these issues, including curriculum development, teacher training, and revitalization of traditional music in classrooms. The study emphasizes the importance of integrating music into various subjects, increasing access to university music courses, conducting research, and supporting ethnomusicological studies. Urgent action is urged to improve music education, preserve cultural heritage, and provide comprehensive musical education for students in the Peruvian Amazon. Este estudio se centra en la educación musical en el sistema educativo peruano, específicamente en la región de Alto Amazonas. A través de métodos de investigación cualitativa, observación participante, grabaciones de vídeo, análisis documental y cuestionarios, el estudio evalúa el estado de la educación musical y la formación de profesores de música, analiza la formación musical de los individuos en las poblaciones selváticas y explora estrategias para preservar el folclore amazónico. Los resultados revelan una falta énfasis de la música en los planes de estudio, una formación inadecuada de los profesores y la necesidad de proteger y revitalizar el folclore amazónico. Se formulan recomendaciones para de los planes de estudio, la formación del profesorado y la revitalización de la música tradicional en las aulas. El estudio subraya la importancia de integrar la música en diversas asignaturas, aumentar el acceso a los cursos universitarios de música y apoyar los estudios etnomusicológicos. Se insta a tomar medidas urgentes para mejorar la educación musical, preservar el patrimonio cultural y y proporcionar una educación musical integral a los estudiantes de la Amazonía peruana.
    Materias (normalizadas)
    Educación musical
    Palabras Clave
    educational research, music education, Latin American culture, American studies, teacher education
    Educación musical
    ISSN
    2504284X
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.3389/feduc.2023.1268651
    Version del Editor
    https://www.frontiersin.org/journals/education/articles/10.3389/feduc.2023.1268651/full
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/74345
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Artículos de revista [334]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    Enhancing music education in the Peruvian amazon.pdf
    Tamaño:
    241.9Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10