• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Otros Documentos (Monografías, Informes, Memorias, Documentos de Trabajo, etc)
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Otros Documentos (Monografías, Informes, Memorias, Documentos de Trabajo, etc)
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75424

    Título
    The Three 'P's: How Pronunciation Teaching Shapes Perception and Production
    Autor
    Martínez García, María Teresa
    Editor
    Korea TESoL
    Año del Documento
    2025-03-24
    Documento Fuente
    Martínez-García, M.T. (2025). The Three 'P's: How Pronunciation Teaching Shapes Perception and Production. Published in the Spring 2025 issue of The English Connection, 29(1), 29-31.
    Resumen
    “The Three ‘P’s: How Pronunciation Teaching Shapes Perception and Production” explores the interconnected roles of perception, production, and pedagogy in second language pronunciation instruction. The article highlights how training learners to accurately perceive sounds is foundational to improving their spoken output, and how effective pronunciation teaching must go beyond isolated drills to include contextualized, communicative practice. Emphasizing intelligibility over native-like accuracy, it advocates for integrating pronunciation more centrally into language curricula and provides practical, research-informed strategies to support both teachers and learners in this goal.
    DOI
    10.13140/RG.2.2.10915.57125
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75424
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP27 - Otros Documentos (Monografías, Informes, Memorias, Documentos de Trabajo, etc) [22]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    MartinezGarcia (2025)_Kotesol Magazine.pdf
    Tamaño:
    2.945Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10