• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática
    • DEP97 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática
    • DEP97 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/77713

    Título
    Developing an Instrument for Analyzing Mathematics and Mathematics Education Ideas in the Spanish Press of the 18th Century
    Autor
    Madrid Martín, María José
    Maz Machado, Alexander
    Cuida Gómez, María AstridAutoridad UVA Orcid
    Pedrosa Jesús, Cristina
    Año del Documento
    2022
    Editorial
    MDPI
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Mathematics, 2022, vol. 10, núm. 13, art. 2308
    Resumen
    Old mathematics books and textbooks have focused different researchers onto the history of mathematics and mathematics education. However, books are not the only information source for this field; for example, researchers can also study periodical-type publications from the past (such as diaries, weeklies, newspapers, etc.). Considering this, this study developed an instrument to analyze publications about mathematics and mathematics education included in newspapers, weeklies, journals, etc., which were not exclusively devoted to science, from the perspective of the history of mathematics and mathematics education. In order to do so, a descriptive research focused on the analysis of historical texts was carried out using the content analysis technique. The different labels and categories of this instrument are here exemplified by the categorization of some entries included in several periodical publications published in the 18th century in Spain.
    Materias Unesco
    12 Matemáticas
    5506.07 Historia de la Educación
    Palabras Clave
    History of mathematics
    History of mathematics education
    Press
    18th century
    Instrument
    ISSN
    2227-7390
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.3390/math10132308
    Patrocinador
    Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (FEDER funds) EDU2016-78764-P
    Version del Editor
    https://www.mdpi.com/2227-7390/10/13/2308
    Propietario de los Derechos
    © 2022 The Authors
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/77713
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP97 - Artículos de revista [154]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    mathematics-10-02308-v2.pdf
    Tamaño:
    401.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Atribución 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Atribución 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10