• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79870

    Título
    Linguistic Mediation Activities to Develop Social and Plurilingual Skills: Design, Implementation, and Evaluation of EFL in VET.
    Autor
    Molinero Jiménez, Susana
    Director o Tutor
    Barranco Izquierdo, NataliaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2025
    Titulación
    Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    This Master’s Dissertation proposes the implementation of mediation activities in second language teaching within Higher Vocational Education, specifically in the Web Application Development program. A didactic unit is designed and implemented based on CEFR descriptors adapted to professional contexts where mediation strategies are required. The study evaluates how these activities foster meaningful learning at this level by increasing student motivation and participation while developing linguistic competences. A mixed-method approach is used to assess the tasks, combining teacher observation, student self-assessment, and evaluable tasks. The findings show that mediation activities enhance communicative competences and promote the use of the second language in authentic contexts.
     
    El presente Trabajo de Fin de Máster hace una propuesta de implementación de las actividades de mediación en la enseñanza de la segunda lengua en Formación Profesional Superior en el programa de Desarrollo de Aplicaciones Web (DAW). Se presenta un diseño de unidad didáctica según los descriptores del MCER aplicado a contextos profesionales en los que se requiera de estrategias de mediación con su posterior implementación en el aula. El estudio evalúa como estas actividades fomentan el aprendizaje significativo a este nivel, aumentando la motivación y la participación de los alumnos desarrollando competencias lingüísticas. Para la evaluación de las tareas se emplea un enfoque mixto combinado la observación docente, la autoevaluación y tareas evaluables. Los resultados de la investigación muestran como las actividades de mediación mejoran las competencias comunicativas y promueven el uso de la segunda lengua en contextos auténticos.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Mediation
    CEFR
    Vocational Education and Training
    VET
    Mediación
    MCER
    Formación Profesional
    FP
    Departamento
    Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79870
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7369]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2025_029.pdf
    Tamaño:
    694.7Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10